تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۱۳۱۷

بلاتکلیفی افزایش محدوده بندر شهید رجایی در دولت روحانی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت روحانی افزایش محدوده بندر شهید رجایی را تعیین تکلیف نکرد، گفت: علی رغم کاهش حجم واردات کانتینری، درآمد سازمان بنادر و دیانوردی کاهش نیافت.

به گزارش می‌متالز، منصور آرامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مسوولیتی محوله اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی باید در زمینه ترخیص کالا‌های اساسی که بخشی از آن برعهده گمرک و شرکت‌های حمل و نقل نیز هست، تدبیری بیندیشد تا مدت ماندگاری این کالا‌ها در بنادر کمتر شود.

وی با یادآوری این‌که شیوع بیماری کرونا در کشور تاثیراتی را در حوزه‌های مختلف داشته است، افزود: حوزه حمل و نقل مسافر و کالا نیز از این تاثیرات بی‌نصیب نمانده است لذا انتظار داریم روند رو به رشد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه متوقف نشود و فعالیت‌ها و خدمات رسانی در این حوزه باقدرت ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه علی رغم کاهش حجم واردات کانتینری، درآمد سازمان بنادر و دیانوردی کم نشده است، تأکید کرد: بنظر می‌رسد با منابعی که از این طریق ایجاد می‌شود می‌توان به فعالیت‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی سرعت بیشتری بخشید. امیدواریم با وجود مشکلات تحریم و بیماری کرونا، فعالیت‌های عمرانی خصوصاً در حوزه بنادر کوچک نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

آرامی با اشاره به افتتاح فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: افزایش وسعت بندر شهید رجایی به حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تعیین تکلیف نشد که باید در دولت آینده انجام شده و از آن استفاده شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده