تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۲۱۴۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دپارتمان ملی معدن به زودی در نهبندان راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دپارتمان ملی تخصصی معدن به زودی در نهبندان راه‌اندازی می‌شود و باعث تحول در بخش معدن خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی روز سه‌شنبه در بازدید از روند آماده‌سازی دپارتمان ملی معدن در نهبندان که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: این دپارتمان تخصصی به همت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با تمامی زیر بخش‌ها و خوشه‌های مرتبط به ویژه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی زینتی راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی دپارتمان ملی معدن و انتقال برق به مناطق معدنی از جمله «هیرد» و «شاهکوه» تحول بزرگی در بخش معدن شهرستان نهبندان ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه آموزش در شهرستان نهبندان صورت گرفته که راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزشکده معدن و مجتمع عالی سلامت نهبندان بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با اشاره به وجود ذخایر و توانمندی‌های معدنی خراسان جنوبی و استان‌های همجوار افزود: دپارتمان ملی معدن با پیشنهاد و پی‌گیری‌هایی که انجام دادیم، نخستین بار در کشور در راستای توسعه معدن و تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات معدن با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی و پایداری اشتغال فعالان حوزه معدن ویژه خراسان جنوبی و سایر استان‌های کشور در شهرستان نهبندان راه‌اندازی می‌شود.

نخعی اظهار داشت: ایجاد دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان از مصوبات سفر معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به این شهرستان در شهریور ۹۹ است که با پیگیری مسوولان استان تحقق پیدا کرد.

نهبندان با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و کشور به شمار می‌رود.

مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده