تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۲۱۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش نسبی قیمت دلار در هفته دوم مرداد

‌می‌متالز - بررسی فعالیت پنج روزه بازار ارز در هفته دوم مردادماه، نشان می‌دهد در این مدت شاخص ارزی از کانال بیست و چهار هزار تومانی به کانال بالاتر رسیده است.

به گزارش می‌متالز، به گونه‌ای که میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در پایان هفته قبل‌تر یعنی روز چهارشنبه شش مردادماه، ۲۴۴۹۹ تومان بود، ولی در هفته جاری، نوسان شاخص ارزی در کانال بیست و پنج هزار تومانی در جریان بود.

به طور مشخص در اولین روز هفته (شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰) میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور با بیشترین افزایش در هفته‌های اخیر مواجه شد و به نرخ ۲۵۳۱۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل، بیش از ۸۰۰ تومان گران شده بود.

در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۰) میانگین نرخ فروش دلار آمریکا با کاهش ۱۷۲ تومانی همراه شد و به رقم ۲۵۱۳۸ تومان رسید و در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰) بازهم شاهد افت شاخص ارزی بودیم، به گونه‌ای که در پایان روز دوشنبه، میانگین نرخ دلار به رقم ۲۵۰۹۹ تومان رسید که این نرخ نسبت به روز یکشنبه، ۳۹ تومان افت داشت.

اما روند کاهشی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، تداوم نداشت و معامله گران بازار ارز در روز سه شنبه (۱۲ مرداماه ۱۴۰۰) شاهد رشد میانگین قیمت دلار آمریکا به رقم ۲۵۲۵۰ تومان بودند که نسبت به روز دوشنبه، حدود ۱۵۰ تومان گران‌تر شده بود.

در نهایت، میانگین قیمت دلار آمریکا در آخرین روز فعالیت صرافی‌های بانکی و مجاز در هفته گذشته (چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰)، اندکی رشد داشت و به رقم ۲۵۲۵۵ تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه، ۵ تومان افزایش یافت.

در مجموع، در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد نرخ ارز به ویژه دلار آمریکا در صرافی‌ها بودیم، به گونه‌ای که میانگین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در هفته قبل، ۷۵۶ تومان رشد داشت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده