تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۲۱۵۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ممنوعیت مجدد صادرات از برخی گمرکات مرزی افغانستان

‌می‌متالز - گمرک ایران اعلام کرده است، به دلیل تحولات و درگیری‌های داخلی در کشور افغانستان، از گمرکات اجرایی و تجار درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از گمرک میلک و بازارچه گمشاد را دارند خودداری کنند.

به گزارش می‌متالز، گمرک میلک در شهرستان هیرمند و در مقابل گمرک زرنج افغانستان قرار دارد که با تحولات رخ داده در شب و روز گذشته در این کشور، خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نخواهد بود.

بر اساس اعلام ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از گمرکات اجرایی خواسته شده است تا اطلاع ثانوی از ارسال هرگونه کالای صادراتی وترانزیتی به افغانستان از طریق مرز میلک و بازارچه گمشاد خود داری کنند.

گمرک همچنین اعلام کرده است، کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری هم اکنون در حال بازگشت هستند و در صورت ایجاد هرگونه تغییری در شرایط این مرز‌ها در روز‌های آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است طی روز‌های گذشته مقادیر زیادی سوخت، دارو، سرنگ و سرم قاچاق، قبل از خروج از کشور توسط مربی سگ‌های موادیاب و یگان حفاظت گمرک میلک کشف و ضبط شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده