تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۲۱۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک مهر ایران و سنت حسنه ازدواج

‌می‌متالز - بانک مهر ایران از آغاز سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹ تعداد ۳۰۳هزار و ۴۹۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش بیش از ۳۲هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرع مقدّس اسلام به ازدواج عنایت و تأکید فوق‌العاده-ای دارد. به‌طوری که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: «هیچ چیزی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست» و همچنین از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نقل است: «ازدواج کنید، که همانا ازدواج کردن سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است که همواره می‌فرمودند: هر کسی که دوست دارد از سنّت من تبعیت کند، همانا «ازدواج کردن» از سنّت من است».

متأسفانه امروزه، با تغییر سبک زندگی و ترویج یافتن فرهنگی غلط، زندگی مجردی، تجمل‌گرایی، دوستی‌های ناپایدار و همچنین ازدواج‌های موقت بدون آنکه با فرهنگ ایرانی-اسلامی همخوانی داشته باشد، در بخشی از جوانان باب شده است. در حالی که نوع سبک زندگی پیامبران و امامان معصوم (ع) را می‌توانیم بهترین الگوی زندگی قرار دهیم.

از آنجایی که ازدواج یکی از رویداد‌های مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی باثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود، بانک مهر ایران از زوج‌های جوان برای خرید جهیزیه و تشکیل زندگی مشترک حمایت می‌کند. کمک به ازدواج و تأمین جهیزیه جوانان یکی از موارد مورد توجه این بانک در سیاست‌گذاری‌های اعتباری بوده و از دیرباز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بر همین اساس در این سال‌ها تسهیلات ازدواج همواره یکی از با اهمیت‌ترین بخش‌های تسهیلاتی بانک مهر ایران بوده و از آغاز سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹ این بانک تعداد ۳۰۳هزار و ۴۹۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش بیش از ۳۲هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است. بانک مهر ایران در سال‌های گذشته به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض‌الحسنه ازدواج در طرح ضربتی، مورد تقدیر بانک مرکزی نیز قرار گرفته است.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی کنونی، وجود بانک مهر ایران بیش از پیش احساس می‌شود؛ چرا که خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و سیاست‌های اعتباری این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شاخص‌های اجتماعی است. بانک مهر ایران خاستگاهی مردمی دارد و بدون شک تقویت آن منجر به تقویت مردم خواهد شد؛ پس چه خوب است که مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی آستین‌های همت را بالا بزنند و به این بانک برای جذب منابع بیشتر قرض‌الحسنه کمک کنند. بدون تردید قدرتمند شدن بانک مهر ایران و بانک‌هایی از این دست می‌تواند منجر به افزایش قدرت بخش عظیمی از جامعه با استفاده از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی حوزه قرض‌الحسنه شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده