تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۲۱۶۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
«مس کاتد» همچنان کیف پول قدرتمند ملی مس

درآمدزایی ملی مس ایران، باردیگر درجا زد

‌می‌متالز - ارزشمندترین محصول ارائه شده شرکت ملی مس ایران در سبد کالا‌های شرکت ملی مس ایران همچون هفته‌های گذشته «مس کاتد» بوده که در این هفته نسبت به هفته گذشته درآمدزایی آن نصف شده و طی هفته دوم مردادماه این شرکت، ۴۹۶ میلیارد تومان را از این کالای خود بدست آورد.

به گزارش می‌متالز، هفته نخست مردادماه را برای شرکت ملی صنایع مس ایران، هفته جبران نامیده بودیم اما؛ باردیگر در دومین هفته مردادماه، این شرکت به روند نزولی درآمدزایی افتاد به‌طوری که نسبت به هفته گذشته کسری ۷۱۷ میلیاردتومان از مجموع درآمد ثبت شده تا ۷ مردادماه به صورت آهنگ فالش، گوش‌ها را خراش داده است.

مجموع درآمد این هفته شرکت ملی مس ایران در بورس کالا به ۶۸۰ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان رسید.

درآمدزایی ملی مس ایران، باردیگر درجا زد

مس کاتد

ارزشمندترین محصول ارائه شده در سبد کالا‌های شرکت ملی مس ایران همچون هفته‌های گذشته «مس کاتد» بوده که در این هفته نسبت به هفته گذشته درآمدزایی آن نصف شده و طی هفته دوم مردادماه این شرکت، ۴۹۶ میلیارد تومان را از این کالای خود بدست آورد.

طبق آمار‌های منتشر شده این شرکت با عرضه ۶ هزارتنی در برابر تقاضای ۵ هزار تنی توانست که به رینگ معاملات بورس کالا بگذارد و البته تقاضایی بیش از میزان عرضه‌ها نیز برای این شرکت ثبت شد، ولی حجم معامله‌ها بر ۲ هزار و ۳۰۰ تن بالغ شد.


کنسانتره فلزات گران‌بها

طبق گزارش‌هایی که تاکنون شرکت ملی صنایع مس از میزان عرضه و معاملات خود ارائه کرده حاکی از آن بوده که در این بخش یعنی کنسانتره فلزات گران‌بها، این شرکت مشتریان را تشنه نگه داشته و همیشه یک‌چهارم میزان تقاضا‌ها، عرضه کنسانتره فلزات به بازار برای معامله عرضه می‌شود و خریداران بخاطر کمبود عرضه‌ها، این آش نذری را روی هوا می‌زنند.

حجم عرضه‌های قطره چکانی به میزان ۳۰ تن پاسخگوی تقاضای ۱۲۰ تنی نیست؛ با این حال این شرکت در این بخش از ۳۰ تن عرضه‌ای که داشت ۱۳۲ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

درآمدزایی ملی مس ایران، باردیگر درجا زد

سولفور مولیبدن

نوع عرضه‌های "فملی" در بخش کنسانتره نیز تقریبا به همان روال دیگر کالا‌های این شرکت بوده یعنی عرضه‌های قطره چکانی و سطح تقاضای بالایی که طی هفته آینده نیز، پاسخی از نوع افزایش تولید یا عرضه برای آن پیدا نمی‌شود.

از مجموع ۱۲۰ تن عرضه‌ای که این شرکت به مقصد بورس‌کالا بارگیری شده بود، همان میزان در سبد مشتریان نشست؛ با نگاهی به میزان تقاضای ثبت شده این کالا می‌توان به حجم ۹۴۰ تنی اشاره داشت که باردیگر مشتریان، چشم‌انتظار عرضه‌های بیشتر از سوی این شرکت باید بنشینند.

همچنین باید اشاره شود که ارزش نقدی این معامله ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده