تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۲۲۱۶۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

گرانی میلگرد پاپیچ پروژه‌های مسکن اقدام ملی در زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: گرانی میلگرد به چالشی برای پروژه‌های طرح اقدام ملی تبدیل شده و سبب بالا رفتن هزینه ساخت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مسعود بیات‌منش در مورد کمبود و گرانی سیمان و تاثیر آن بر پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اظهار کرد: مشکل کمبود سیمان وابسته به موضوع قطعی برق و مقطعی بود که مسئولان مربوطه قول دادند که برق کارخانه‌های سیمان وصل باشد و این کمبود برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چالش اصلی در حوزه مسکن بحث گرانی میلگرد است که تاثیر منفی بر قیمت تمام شده مسکن‌های تولیدی در طرح اقدام ملی خواهد گذاشت و مسئولان مربوطه باید این موضوع را کنترل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه گرانی مصالح قیمت تمام شده این پروژه‌ها را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: افزایش تسهیلات مسکن تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای پروژه‌های طرح اقدام ملی تسهیلات، زمین و تخفیفات مربوط به پروانه ساختمان و خدمات سازمان نظام مهندسی ارائه می‌دهد، یادآور شد: مابقی هزینه ساخت باید از طریق خود متقاضیان تامین شود.

بیات‌منش تعداد پروژه‌های مسکن ملی در استان را بیش از ۱۵ هزار واحد برشمرد و گفت: عملیات ساخت ۱۱ هزار واحد شروع شده و است و ساخت ۴۰۰۰ واحد دیگر نیز در هفته آتی آغاز می‌شود و برای همه این پروژه‌ها زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی با بیان اینکه زمین‌ها به دو مدل در طرح اقدام ملی مسکن، قیمت‌گذاری شده است، گفت: بخشی از زمین‌ها به صورت رایگان و ۹۹ ساله و بخش دیگر به صورت فروش اقساطی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که زمین در فروش اقساطی، به قیمت کارشناسی روز فروخته شده و متقاضیان ۱۰ سال فرصت برای پرداخت قیمت آن دارند.

این مسوول ادامه داد: دریافت هزینه زمین دو سال بعد از ساخت واحد‌ها آغاز و طی هشت سال بازپرداخت می‌شود که البته عمده زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان به صورت رایگان و ۹۹ ساله تعریف شده است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده