تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۲۱۷۰۲

ظرفیت ویژه پسکرانه بنادر برای توسعه صادرات ایران

‌می‌متالز - عضو اتاق ایران با تاکید بر ظرفیت ویژه حمل‌ونقل دریایی و وپسکرانه بنادر برای توسعه صادرات، گفت:حیات اقتصاد ایران چاره‌ای جز سرمایه گذاری بخش خصوصی ندارد.

به گزارش می‌متالز، رضا رستمی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی به منظور فعالیت حداکثری و سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت: با توجه به فضای تحریم در حوزه اقتصاد ایران که در چند سال گذشته آن را تجربه کرده است، راهی جز سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور حیات اقتصاد کشور باقی نمانده است و جز با حمایت و پشتیبانی کامل دولت، نمی‌توان اقتصاد ایران را شکوفا کرد.

وی ادامه داد: دغدغه امروزه خانواده ها، معیشت و اشتغال است و این امر جز از طریق رونق تولید میسر نخواهد شد و پسکرانه بنادر از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز ایجاد فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی و ارزش افزوده‌ای باشد.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشـاورزی ایران با اشاره به اینکه در کنار ظرفیت پسکرانه بنادر باید به خوبی از ظرفیت دریایی کشور به منظور صادرات استفاده کرد، گفت: نباید در مقابل فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی سنگ اندازی شود و مجلس شورای اسلامی در کنار دولت باید قوانینی را وضع و اجرایی کند که بخش خصوصی بتواند به بهترین شکل ممکن همراه و بازوی اقتصاد ایران باشد.

رستمی با بیان اینکه در حوزه بندری و دریایی و باید شاهد بازنگری قرارداد‌ها به سود سرمایه گذاران باشیم، عنوان کرد: کشور، چاره‌ای جز صادرات به کشور‌های هدف از جمله همسایگان و کشور‌های اوراسیا ندارد و شکل گیری روند مناسب تولید در پسکرانه بنادر و صادرات از مسیر دریا می‌تواند تحول امیدآفرینی را در حوزه اقتصادی برای کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: حوزه فولاد، حوزه چوب، تبدیل گندم به آرد و... از جمله مواردی است که می‌توان در راستای صادرات آن‌ها گام برداشت.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشـاورزی ایران با تأکید بر اینکه به رغم ظرفیت دریایی و بندری و نیز وجود پسکرانه بنادر در حوزه صادرات کالا از کشور دچار ضعف هستیم، اظهار داشت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های دریایی و بندری خود به بهترین شکل استفاده کنیم و با انجام فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر و صادرات آن به بازار‌های هدف خارجی، اقتصاد ایران را در مسیر بهبود یاری رسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده