تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۲۱۷۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بهار ۱۴۰۰؛

تولید شمش آلومینیوم ۳۹.۹ درصد رشد کرد / افزایش ۷.۵ درصدی در تولید فولاد خام

‌می‌متالز - آمار تولید مقدماتی کالا‌های منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بالاترین رشد تولید متعلق به شمش آلومینیوم به میزان ۳۹.۹ درصد بوده است. همچنین تولید فولاد خام نیز با رشد ۷.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، میزان تولید فولاد خام در ۳ ماهه ۱۴۰۰ برابر با ۷۷۰۹.۷ هزارتن بوده که در مقایسه با رقم ۷۱۶۸.۸ هزارتن در ۳ ماهه مشابه سال قبل با رشد ۷.۵ درصدی همراه شده است، اما درخصوص میزان تولید محصولات فولادی مشاهده می‌شود که طی ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ با رشد منفی اندکی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. به این صورت که از عدد ۶۳۳۰.۷ هزارتن در سال ۹۹ به ۶۳۲۲.۱ هزارتن در ۳ ماهه ۱۴۰۰ رسیده و کاهش منفی ۰.۱ درصدی را داشته است.

کاتد مس نیز به عنوان یکی از محصولات صنایع معدنی مهم با رشد ۹.۴ درصدی از ۷۱.۸ هزارتن در ۳ ماهه سال قبل به ۷۸.۶ هزارتن در ۳ ماهه اول امسال رسیده است.

شمش آلومینیوم با رشد ۳۹.۹ درصدی در ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۵.۷ هزارتن تولید شده است. این درحالی است که میزان تولید طی ۳ ماهه نخست ۹۹ به مقدار ۹۷ هزارتن به ثبت رسیده است.

آلومینا به عنوان ماده اولیه و مهم در صنعت آلومینیوم سازی از رقم ۶۲.۸ هزارتن در مدت زمان ۳ ماهه اول ۹۹ به ۵۶ هزارتن در ۳ ماهه ۱۴۰۰ رسیده و رشد منفی ۱۰.۹ درصدی داشته است.

کنسانتره زغالسنگ هم یکی دیگر از مواد اولیه مهم برای فولادسازان است که طی ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ تولید آن با رشد مثبت ۴.۹ درصدی همراه شده و از ۳۴۳ هزارتنی که در ۳ ماهه ۹۹ تولید شده بود به ۳۵۹.۸ هزارتن در ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

سیمان با رشد ۵ درصدی تولید از ۱۶۵۱۷.۳ هزارتن در ۳ ماهه اول ۹۹ به ۱۷۳۳۹.۹ هزارتن رسیده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده