تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۲۲۱۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمی تاکید کرد:

شاه کلید دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی؛ توجه به بخش خصوصی

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت دوازدهم از ظرفیت مردم، بخش خصوصی و نخبگان استفاده نکرد به همین دلیل اقتصاد کشور تضعیف شد بنابراین دولت جدید باید دولتی مردمی بوده و اقتصاد کشور را با ایجاد فضا برای بخش خصوصی رونق دهد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا سلیمی با اشاره به موضوعاتی که رئیس‌جمهور و وزراء دولت سیزدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهند، گفت: از آنجا که دولت یازدهم و دوازدهم بی‌برنامه بود دولت سیزدهم باید برنامه کاربردی ارائه دهد ضمن آنکه آقای روحانی فقط خوب صحبت می‌کرد، اما این حرف‌ها هیچ کدام جنبه اجرایی پیدا نکرد بنابراین آقای رئیسی برخلاف دولت قبل اهل شعار نباشد و حرف خود را در عمل به مردم ثابت کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اگرچه دولت دوازدهم معتقد بود غربی‌ها روزی مشکلات اقتصادی ما را حل خواهند کرد ولذا صرفا به دنبال زد و بند با آن‌ها بود، اما بهتر است دولت جدید ضمن تلاش برای ایجاد دیپلماسی اقتصادی با جهان، به غربی‌ها دل نبندد چراکه عزت در گرو گدایی از غرب نیست و باید با کار و تلاش شبانه‌روزی آن را به دست آورد.

وی با بیان اینکه مذاکره نیز باید از موضع برابر انجام شود، اضافه کرد: دولت دوازدهم از ظرفیت مردم، بخش خصوصی و نخبگان استفاده نکرد به همین دلیل اقتصاد کشور تضعیف شد بنابراین دولت جدید باید دولتی مردمی بوده و اقتصاد کشور را با ایجاد فضا برای بخش خصوصی رونق دهد.

سلیمی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم قدرت اتخاذ تصمیمات اساسی را داشته باشد، گفت: همچنین بدانند بدون کمک مجلس نمی‌توانند بر مشکلات چیره شوند لذا امید است تعامل خوبی با مجلس داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها موتور حرکت کشور هستند از دولت سیزدهم خواست به دانشگاهیان توجه ویژه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده