تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۲۱۸۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
انتظار فولادی‌ها از دولت رئیسی

توسعه فولاد به فناوری سطح چهار نیاز دارد

‌می‌متالز - مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به اینکه پیشرفت فناوری کمک شایانی به توسعه صنعت می‌شود، گفت: دولت جدید باید در نظر داشته باشد تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در پیشرفت فناوری صنعت فولاد، قوانین دست و پا گیر فولاد را از میان بردارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، حمیدرضا ریحانی در رابطه با انتظارات تولیدکنندگان از دولت جدید گفت: صنعت فولاد نیازمند این است که از نظر فناوری رو به جلو حرکت کند. کشور ما در تولید فولاد و مواد معدنی در سطح دو یا سه پیش می‌رویم، در صورتی که بسیاری از کشور‌هایی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، از سطح فناوری چهار استفاده می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما قصد داریم که با چنین کشور‌هایی رقابت کنیم و این رقابت به صورت پایدار دنبال شود و مزیت رقابتی نسبت به دیگران داشته باشیم، باید روی پیشرفت فناوری خود تمرکز کنیم که این کار هم نیاز به حمایت و تصمیم‌های کارشناسانه دارد.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد تأکید کرد: صنعت فولاد ما نیازمند این است که در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری کار‌های بیشتری انجام دهد. در بخش تولید فولاد، حتما نیاز به تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا است چراکه از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شده در کشور تنها ۳ تا ۵ درصد ارزش افزوده بالایی دارند.

ریحانی افزود: این اقدامات نیازمند حمایت و تصمیم‌گیری‌های درستِ دولت آینده است و البته، باید جلوی قوانین دست و پا گیر در حوزه فولاد هم گرفته شود و این مسئله طرز تفکر کارشناسان و فعالان این صنعت را می‌طلبد.

وی با تأکید بر افزایش محدودیت تولیدکنندگان با توجه به قوانین موجود گفت: از نمونه قوانینی که موانع صنعت فولاد محسوب می‌شوند، می‌توان به قوانین دستوری عرضه و تقاضای بورس اشاره کرد. در سال ۹۹، شاهد وضع قوانینی بودیم که متأسفانه، برقرار نشدن تعادل در بازار و حمایت نشدن مصرف‌کنندگان نهایی را به همراه نداشت و تنها اتفاقی که افتاد رانت و سود واسطه‌ها بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده