تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۲۱۹۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳ سیگنال جدید برای قیمت دلار / خریداران دلار بخوانند

‌می‌متالز - هرچند سه سیگنال برای تحریک بازار ارز قابل مشاهده است، اما رئیس جمهور با تاکید بر نظارت بر بازار‌ها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

به گزارش می‌متالز، آخرین اخبار چه روندی را برای بازار ارز قابل پیش‌بینی کرده‌اند؟

هرچند سه سیگنال برای تحریک بازار ارز قابل مشاهده است، اما رئیس جمهور با تاکید بر نظارت بر بازار‌ها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

روز گذشته علی صالح‌آبادی به عنوان مهمترین گزینه برای تصدی ریاست بانک مرکزی در دولت ابراهیم رئیسی مطرح شد. در صورت حضور او در بانک مرکزی انتظاراتی برای کاهش نرخ سود بانکی برای کمک به بازار‌هایی مثل سهام به وجود خواهد آمد. با این اقدام همه بازار‌ها مثل دلار و طلا نیز احتمالا تحریک شوند.

از سوی دیگر روز گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی گفته است: تامین ارز برای واردات واکسن بدون هیچ مشکلی در جریان است و علیرغم تمام مشکلات و کمبودها، ارز برای واردات واکسن تامین خواهد شد. بانک مرکزی طبق وظیفه محوله، صرفاً ارز لازم را برای واردات واکسن کرونا فراهم می‌کند.

علی اکبر کمیجانی هم از کمبود سخن گفته و هم از ورود یک نیاز جدید در بازار ارز که احتمالا هر دو عامل می‌توانند برای بازار ارز تحریک‌کننده محسوب شوند.

در کنار این دو عامل، مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دیروز با بیان اینکه «اولین تذکر رسمی به رئیس‌جمهور جدید را اعلام می‌کنم»، از تهدید و تضعیف نیرو‌های امنیتی کشور توسط برخی جریان‌ها گلایه کرد.

این سیگنال نااطمینانی نیز به نوعی ممکن است برای آینده بازار یک عامل تحریک‌کننده به حساب بیاید.

با وجود این سه سیگنال احتمالی نوسانی برای بازار ارز، اما رئیس جمهور جدید مجددا بر نظارت بر بازار‌ها تاکید کرده است. ابراهیم رئیسی با تاکید بر نظارت بر بازار‌ها نشان داده کنترل قیمت‌ها را در برنامه دارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده