تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۲۲۲۰۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۵هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان در بیش از ۷۷۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۷۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۸۳۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۹۵۸ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۱۳۲ واحد، آزاد شناور ۲۰۶۴۰ واحد و شاخص‌های بازرا اول و دوم به ترتیب ۱۰۸۶۴ و ۳۱۹۳۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۷ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان در ۴۲۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۴۴۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، بیمه کوثر و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

مبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده