تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۲۲۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۹مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - قیمت سکه تحت تاثیر افت دوباره قیمت طلای جهانی، در شروع معاملات امروز روی ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه در ابتدای امر مرز حساس را از دست داده بود، اما دوباره رشد کرد و بالای مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود.

به گزارش می‌متالز، قیمت سکه امامی با وجود افت روز جمعه طلای جهانی، دیروز بالای مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مقاومت کرد. فعالان بازار سکه امیدوار بودند قیمت طلای جهانی با شروع کار بازار جهانی قدری رشد کند، اما این اتفاق نیافتاد و با شروع معاملات آسیایی قیمت طلا یک پله دیگر سقوط کرد. قیمت سکه تحت تاثیر افت دوباره قیمت طلای جهانی، در شروع معاملات امروز روی ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

سکه در ابتدای امر مرز حساس را از دست داده بود، اما دوباره رشد کرد و بالای مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود. قیمت طلای جهانی در حوالی ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه عصر به وقت ایران ۱۷۴۵ دلار بود. اندازه حباب سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با در نظر گرفتن قیمت ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان برای دلار نزدیک به ۶ درصد به دست می‌آید، رشد قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و نزدیک شدن آن به مرز ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اتفاق افتاد، با این وجود اندازه حباب سکه خیلی بزرگ است و مقاومت آن در این سطوح قیمتی جالب توجه است.

امید سکه‌بازان به دلار

یکی از عواملی که می‌تواند سکه‌بازان را نسبت به رشد بیشتر قیمت امیدوار کند، عبور دلار از مرز ۲۶ هزار تومانی است. به گفته فعالان، دیروز برخی معامله‌گران سعی کردند چنین مساله‌ای را در بازار برجسته کنند که مذاکراتی قرار نیست به زودی بین ایران و آمریکا رخ دهد و این موضوع به معنای پایداری فشار تحریم‌هاست. برخی از افراد حاضر در بازار نیز اشاره می‌کردند که دولت بایدن در حال بررسی رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران است. این خبری است که دیروز معامله‌گران به نقل از الجزیره پخش می‌کردند و در روز‌های قبل، توسط برخی روزنامه‌های آمریکایی نیز مطرح شده بود.

با این حال، برخی دیگر از فعالان باور دارند در فاصله انتقال قدرت در ایران، سیاست‌های دولت جدید در شرایط ابهام‌آلودی قرار دارد و در چنین شرایطی، برخی از سفته‌بازان سعی می‌کنند با ایجاد جو نوسانی در بازار کسب سود کنند. در روز‌های اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تغییر ریاست بانک مرکزی مطرح شده است و معامله‌گران باور دارند در این شرایط می‌توان خرید‌ها را افزایش داد. از نگاه آن‌ها بازارساز زمانی که وضعیت باثباتی ندارد، برای مداخله در بازار رفتار جسورانه را در پیش نخواهد گرفت. این دسته از معامله‌گران باور دارند که پس از ایجاد تغییراتی در بانک مرکزی، ممکن است عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کند.

با این حال، به نظر می‌رسد دیدگاه‌های افزایشی تا بعدازظهر روز قبل در بازار قوی باقی ماند، چرا که در حوالی ساعت ۱۷، سکه به مرز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده بود و دلار نیز تا آستانه مرز ۲۶ هزار تومانی بالا رفته بود.

توفق حرکت سکه

بازار طلا و سکه در روز گذشته تحت تاثیر افت شدید اونس طلا در معاملات بازار جهانی، تغییر و تحول چندانی به خود ندید و به نوسانات محدود خود پایبند ماند. به‌طوری که بهای هر سکه در ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است که رشد روز‌های اخیر قیمت سکه امامی برای سرمایه‌گذاران این بازار توجیه معناداری داشت. زیرا سکه در شرایطی که بازار‌های جهانی تعطیل بودند و اونس طلا نیز با روندی نزولی روبه‌رو بود؛ با افزایش خریداران مواجه شد؛ بنابراین همین عدم تناسب در رشد سکه، زمینه‌ساز افزایش حباب شد. رشد حباب سکه، از نگاه برخی فعالان این بازار به آن معنا است که معامله‌گران سکه نسبت به روند آتی قیمتی طلا و دلار خوش‌بین هستند. با این وجود بسیاری برای انجام معاملات خود با توجه به سیاست‌های دولت جدید محتاطانه برخورد می‌کنند.

بیشترین افت چهار ماهه اونس

بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی چند روز اخیر در پی نگرانی‌های سرمایه‌گذاران این بازار نسبت به افزایش زود‌هنگام نرخ‌های بهره در آمریکا ریزش را تجربه کرد و به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید. به این ترتیب این فلز گران‌بها تا ساعت ۲۰ روز گذشته به سطح ۱۷۳۲ دلار رسید. هرچند این ریزش در دادوستد‌های روز اندکی نوسان داشت، اما همچنان در کف چهار ماهه قرار دارد. آمار‌های اقتصادی که روز جمعه منتشر شد، حاکی از رونق اشتغال در یک سال اخیر بود و رشد دستمزد‌ها ادامه داشت. آمار اخیر احتمال تعدیل زودتر از موعد تدابیر محرک مالی به اجرا درآمده در دوران پاندمی را تقویت کرده است. این آمار باعث رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا شد و به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن لطمه وارد کرده است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده