تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۲۲۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش طلا باعث رشد بیت‌کوین شد؟ / بازار در بالاترین سطح چند ماه اخیر!

‌می‌متالز - رشد قیمت بیت‌کوین با ریزش انس جهانی طلا هم‌زمان شد و کارشناسان خارجی عقیده دارند ریزش طلا باعث رشد بیت‌کوین شد.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با رشد قیمت بیت‌کوین اونس جهانی طلا ریزش کرده و در حال حاضر در پایین‌ترین قیمت یک ماهه خود معامله می‌شود و حالا بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ریزش طلا باعث رشد بیت‌کوین شده است.

سرپرست جهانی فروش ارز در Eqonex گفت: همانطور که طلا ریزش می‌کرد بیت‌کوین با تقاضای بیشتری همراه می‌شد و فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران جایگزینی برای طلا پیدا کردند.

بسیاری از کارشناسان عقیده بیت‌کوین تا ۴۷ یا حتی ۵۰ هزار دلار رشد می‌کند، اما اگر مانند سال ۲۰۲۰ عرضه در محدوده ۶۱/۸ فیبوناچی زیاد شود ممکن است تا محدوده ۲۰ هزار دلار اصلاح داشته باشیم.

اما بسیاری از کارشناسان هم عقیده دارند بیت‌کوین با موفقیت از محدوده‌های مقاومت عبور می‌کند و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

از طرفی کنگره آمریکا قرار است از فعالان بازار رمزارز‌ها مالیات بگیرد و مریم محبی، کارشناس بازار‌های مالی در رابطه با طرح مالیات ۲۸ هزار میلیاردی کنگره آمریکا برای فعالان بازار رمزارز‌ها گفت: این طرح را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. با دریافت این مالیات درآمد شرکت‌ها و فعالان این بازار کاهش پیدا می‌کند، اما لایه پنهان طرح یک سیگنال مثبت برای بازار دارد، چون آمریکا تجارت بیت‌کوین و رمزارز‌ها را به عنوان یک تجارت رسمی شناسایی کرده و می‌خواهد برای این حوزه سازوکار و چارچوب ایجاد کند.

حسین مریدسادات، کارشناس بازار‌های مالی گفت: شاخص ترس و طمع در محدوده‌ای قرار دارد که فرصت خرید نیست، اما به عقیده من اگر بیت‌کوین تارگت ۵۰ هزار دلار را بشکند و بالای ۵۰ هزار دلار تثبیت شود احتمال دارد این ارز تا ۶۰ هزار دلار رشد کند.

این کارشناس در رابطه با تاثیر ریزش طلا بر بازار بیت‌کوین گفت: بازار‌های موازی تاثیر زیادی رو یکدیگر دارند و ریزش اخیر طلا با رشد رمزارز‌ها هم‌زمان شد و قطعا خروج سرمایه از طلا و روانه شدن به بازار کریپتو هم بی‌تاثیر نیست.

بازار از دیروز تا امروز

بیت‌کوین نسبت به دیروز بیش از سه درصد رشد کرده و بازار در روندی صعودی قرار دارد. اتریوم هم بعد از نسخه جدید خود اوج گرفته و کارشناسان عقیده دارند رشد این ادامه دارد.

بایننس‌کوین، کاردانو، ریپل و دوج‌کوین هم روندی صعودی دارند و در هفته گذشته بیش ۱۵ تا ۳۰ درصد بازدهی مثبت داشتند.

در ۲۴ ساعت اخیر ارز rvn بیشترین رشد را در بازار رمزارز‌ها داشته است.

در حال حاضر قیمت ارزها، مارکت‌کپ بازار و تقاضا در بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر قرار دارد شاخص ترس و طمع نیز در بالاترین عدد چند وقت اخیر قرار گرفته است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده