تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۲۲۲۸۸
سرویس خبر : انرژی

افزایش تقاضای محصولات پتروشیمی در خاورمیانه

‌می‌متالز - تقاضا برای محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه در تابستان امسال افزایش یافت در حالی که بازار‌ها نیز با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و محدودیت کانتینر روبه‌رو شده است.

به گزارش می‌متالز، تقاضا برای محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه طی تابستان امسال روندی افزایشی به خود گرفته است، در حالی که فعالان بازار همچنان با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل و کمبود شدید کانتینر مقابله می‌کنند.

عرضه‌کنندگان پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) در شورای همکاری خلیج (GCC) اکنون منتظر احیای تقاضا از سمت بازار‌های رو به رشد آسیا هستند.

بازار‌های واردات پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن چین در سه ماه دوم امسال در پی روند کند جذب کالا‌های نهایی کساد بوده است، اما گفته می‌شود، تقاضا برای محصولات پلاستیک از ماه سپتامبر به‌دلیل تامین دوباره فصلی برای تعطیلات سه ماه چهارم امسال افزایش می‌یابد و فعالان مشتاقانه منتظر این شرایط هستند.

لورنزو مازا، تحلیلگر بازار مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس گفت: انتظار می‌رود تقاضا در چین تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی همچنان مطلوب باقی بماند و انتظار می‌رود صادرات از خاورمیانه افزایش یابد.

وی افزود: مسائل و مشکلات مربوط به تدارکات همچنان ادامه دارد و این به احتمال زیاد انعطاف‌پذیری کمتری برای پاسخ به تحولات تقاضا وجود دارد.

مشکلات کمبود شدید کانتینر و هزینه‌های بالای حمل‌ونقل هنوز وجود دارد و ممکن است تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه یابد و شرایط تولیدکنندگان شورای همکاری خلیج فارس که برای صادرات همچنان با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل روبه‌رو هستند را به چالش می‌کشد.

عربستان و امارات متحده عربی دو مورد از بزرگترین بازار‌های شورای همکاری خلیج فارس، قطب‌های اصلی تولید پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن هستند که مجتمع‌های تولیدی افزون بر فروش محلی، محصولات نهایی پلی‌اتیلن را نیز به اروپا و آفریقا صادر می‌کنند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده