تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۲۲۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرحبا در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ادغام ۷درخواست تحقیق تفحص با محور مسائل بانکی برای گزارش به صحن علنی مجلس

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۷ درخواست تحقیق و تفحص از طرف نمایندگان در رابطه با مباحث پولی و بانکی دریافت شده که موضوع مشابهی داشتند از این رو کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفت، این درخواست را با یکدیگر ادغام کرده و سپس در قالب یک گزارش واحد به صحن علنی مجلس ارسال کند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا مرحباء در تشریح دستور کار نشست روز سه شنبه (۱۹ مرداد ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار ابتدایی کمیسیون اقتصادی، بررسی طرح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران بود. در همین راستا گزارشات مختلفی از سوی مسوولان مربوطه مطرح و مقرر شد پس از دریافت سایر گزارشات از ارکان بورس و دستگاه‌های مختلف، ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جمع بندی شده و در اولین جلسه با دستور کار عادی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی درخواست تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا بود که در جلسات قبل به تصویب رسیده و اعضای هیات تحقیق و تفحص آن انتخاب شده بود. جلسات این هیات به زودی برگزار و پس از انتخاب هیات رئیسه مسیر خودش را طی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷ درخواست تحقیق و تفحص از طرف نمایندگان در رابطه با مباحثی نظیر بانک مرکزی، وضعیت ارز و .. دریافت کردیم که موضوع مشابهی داشتند از این رو کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفت، این درخواست را با یکدیگر ادغام کرده و سپس در قالب یک گزارش واحد به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصمیم گیری توسط نمایندگان مجلس ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی روز‌های دوشنبه هر هفته نیز جلسه‌ای با دستور کار نظارتی مانند بررسی درخواست‌های اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف و عدم اجرای قوانین توسط دستگاه‌های دولتی دارد که بررسی تعدادی از آن‌ها انجام شده و در حال طی کردن مسیر قانونی خودشان هستند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده