تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۵۶
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۲۲۴۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس امروز ۲۰مرداد

‌می‌متالز - دیروز بازار سرمایه با روندی صعودی بود. شاخص کل بورس در جریان معاملات سه‌شنبه بازار سهام در کانال یک میلیون و ۴۵۳هزار واحد قرار گرفت. با توجه به بازار امروز پیش‌بینی بورس امروز به چه صورت است؟

به گزارش می‌متالز، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بدون استراحت به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. تحرکات شاخص به سمت بالا این نگرانی را بیشتر می‌کند که اکثر نماد‌های بازار به اندازه شاخص در یک ماه گذشته رشد نکردند و از جو کلی بازار جدا مانده‌اند.

رئیسی افزود: اگر مذاکرات برجام به نتایج مثبتی برسد، نرخ دلار روند ریزشی را در پیش می‌گیرد و شاخص کل و نماد‌های بازار هم متناسب با کاهش نرخ دلار روند ریزشی را خواهند داشت.

رئیسی در بخش دیگری به گروه‌های پیش‌رو در بازار امروز اشاره کرد و گفت: گروه نماد‌های فلزات اساسی و ساختمانی می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو بازار باشند. به خصوص گروه ساختمانی که از زمان ریزش بازار تا به حال در آن اصلاح قیمتی به شکل گسترده‌ای رخ داده است.

راه سخت تا شاخص دو میلیونی

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه: باید به این نکته توجه داشت در گذشته که شاخص به عدد دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید با شتاب بسیار سریعی به این عدد رسید و همین مساله باعث حضور گروهی مردم و توده‌ای آنان در بازار شد. علاوه بر این در بخش‌هایی از بازار هم حباب وجود داشت و همچنان هم در بخشی از بخش‌ها حباب تخلیه نشده و برخی از سهم‌ها هستند که با فروش سنگین مواجهند و هنوز حباب این سهم‌ها گرفته نشده است. ولی در سال‌جاری چند مساله وجود دارد: یکی اینکه شرکت‌های صادرکننده و شرکت‌هایی که نرخ‌های آنان به نرخ‌های جهانی وابسته است به دلیل افزایش نرخ‌های جهانی سودآوری بیشتری داشته‌اند و سودآوری آن‌ها جهش داشته است.

از سوی دیگر در بازار‌های موازی بازار سرمایه هم مباحث مالیاتی مطرح است و شاهد حباب در این بازار هستیم که این مسائل مطمئنا در اقبال مردم به بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود. اما الان خیلی زود است که از شاخص دو میلیونی صحبت کنیم؛ شاخص دو میلیونی هنوز هم با این سودآوری شرکت‌ها خیلی زیاد است، با وجود اینکه یکسری از شرکت‌ها هم به تازگی وارد بازار شده‌اند. با این حال می‌شود درباره شاخص یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی تا پایان سال صحبت کرد. البته اقتصاددانان به دلیل مسائل پولی که در کشور جاری است تورم بالایی را پیش‌بینی می‌کنند و این تورم ممکن است هر عددی را برای شاخص رقم بزند. ولی اگر این تورم را در نظر نگیریم با این شرایط و با این P/ E که بازار دارد رسیدن به شاخص دو میلیونی خیلی سخت است. با این حال روند صعودی بازار حتما تا پایان سال صعودی پیش‌بینی می‌شود و مطمئنا از سایر بازار‌ها هم سوددهی بالاتری دارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده