تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۲۲۲۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۷۷۸ واحدی معادل ۲.۱۲ درصد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین روز کاری هفته (چهارشنبه بیستم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۷۱۱ واحدی معادل ۲.۱۲ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۱۶۲ واحدی معادل ۱ درصد، عدد ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۳۰ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۸۳۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۷۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۱۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۶۹۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، فولاد، شستا، فملی، کگل و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی پاکشو، اپال و برکت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کساوه (صنایع کاشی و سرامیک سینا) با ۷.۲۲ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های خرینگ، لپارس، بکاب و پارس بود. همچنین نماد معاملاتی غدام (خوراک دام پارس) با ۱۰ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های بالبر، کدما، سصفها، قلرست و غمهرا قرار گرفتند.

تداوم روند صعودی بورس در آخرین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده