تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۲۴۵۴
سرویس خبر : انرژی

واردات نفت چین در ماه ژوئیه افزایش یافت

‌می‌متالز - واردات نفت خام چین پس از آنکه در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ سقوط کرد، ماه گذشته یعنی ژوئیه با خروج پالایشگاه‌ها از فصل تعمیر و نگهداری افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، واردات نفت خام چین پس از آنکه در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ سقوط کرد، ماه گذشته یعنی ژوئیه با خروج پالایشگاه‌ها از فصل تعمیر و نگهداری افزایش یافت.

متوسط ​​واردات روزانه نفت چین ۱۰.۰۷ میلیون بشکه در روز یا به گفته رویترز، در مجموع ۴۱.۲۴ میلیون بشکه در ماه بود. با این وجود، این میزان واردات باز هم کمتر از رقم سال گذشته است: در ژوئیه ۲۰۲۰، چین ۵۱.۲۹ میلیون تن نفت خام خریداری کرد.

اما رقم واردات ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یعنی زمانی که واردات به طور متوسط ​​۹.۷۷ میلیون بشکه در روز یا در مجموع ۴۰.۱۴ میلیون تن بود، بهبود چشمگیری نشان می‌دهد.

در نیمه اول سال جاری میلادی، واردات نفت چین ۳ درصد در سال کاهش یافت و چشم انداز‌ها نیز متفاوت است.

تحلیلگران موسسات مختلف از جمله ریستاد انرژی Rystad Energy، انرژی اسپکت Energy Aspect و آیسیس ICIS پیش بینی می‌کنند که محدودیت‌های اخیر برای واردات و شیوه‌های اعمال مالیات برای پالایشگاه‌های مستقل و همچنین افزایش قابل ملاحظه قیمت نفت در سال جاری، می‌تواند منجر به ثابت ماندن یا افزایش اندک واردات نفت خام به چین در سال ۲۰۲۱ شود.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت چین می‌تواند در سال ۲۰۲۱ تا ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یابد که پایین‌ترین نرخ رشد در دو دهه گذشته و بسیار کمتر از متوسط ​​رشد ۹.۷ درصدی نرخ واردات از سال ۲۰۱۵ است.

از سوی دیگر، می‌توانیم با کاهش واردات نفت چین نیز روبرو شویم چرا که فشار بر پالایشگاه‌های مستقل شدت می‌گیرد و بخش‌هایی از این کشور به دلیل موج جدید کرونا قرنطینه می‌شود. همچنین، بر اساس داده‌های ماهواره‌ای که توسط شرکت تجزیه و تحلیل انرژی OilX در پیش از این منتشر شده است، به نظر می‌رسد که چین مقدار زیادی نفت ذخیره کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده