تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۲۲۴۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

کرونا، کمبود کشتی و هزینه حمل فولاد

‌می‌متالز - هزینه حمل محموله‌های فله فولاد هفته اخیر با توجه به کمبود کشتی در سطح بازار‌های جهانی بالا رفته و با توجه به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین و جنوب شرق آسیا باید منتظر رشد بیشتر کرایه حمل فولاد بود. به عنوان نمونه هفته گذشته کرایه حمل قراضه خرد شده از امریکا به ترکیه از ۳۸ تا ۴۲ دلار به ۴۸ دلار هر تن رسیده و کرایه حمل از انگلیس به ترکیه هم با ۱۰ دلار رشد به ۳۸ دلار هر تن رسیده است.

به گزارش می‌متالز، فعالان بازار کمبود کشتی‌های فعال را علت اصلی این رشد قیمت می‌دانند. همچنین هزینه دموراژ و دیسپچ هم ماه‌های اخیر به شدت بالا رفته است. از طرفی با افزایش نگرانی‌ها در مورد رشد آمار کرونا در چین و قرنطینه‌های موردی، احتمال افزایش هزینه حمل بیشتر شده است. ظاهرا انتظار می‌رود کرایه حمل از کشورهایی، چون روسیه، هند و اندونزی به جین بالاتر برود، چون مدت زمان قرنطینه هر کشتی احتمالا تا ۲۸ روز افزایش می‌یابد تا احتمال انتقال ویروس کنترل شود.

به عنوان نمونه کرایه حمل بیلت از هند به چین هفته اخیر از ۷۰ دلار به ۷۵ تا ۸۰ دلار هر تن رسیده است. کرایه حمل میلگرد از ترکیه به سنگاپور نیز اخیرا از ۳۵ تا ۴۰ دلار به ۷۵ تا ۸۰ دلار هر تن رسیده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده