تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۲۲۵۳۵
سرویس خبر : انرژی

تولیدکنندگان گاز مایع حدود ۴۰ هزار تن روانه بازار روسیه می‌کنند

‌می‌متالز - وزارت انرژی روسیه با تولیدکنندگان گاز مایع (LPG) موافقت کرد که حدود ۴۰۰۰۰ تن از این محصول را از مقاصد صادراتی روانه بازار داخلی کنند.

به گزارش می‌متالز، وزارت انرژی روسیه با تولیدکنندگان گاز مایع (LPG) موافقت کرد که حدود ۴۰۰۰۰ تن از این محصول را از مقاصد صادراتی روانه بازار داخلی کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: به منظور تثبیت وضعیت بازار، وزارت انرژی و سرویس فدرال ضد انحصار روسیه به نمایندگی از تنظیم کننده‌های این کشور جلسات عملیاتی را با تولیدکنندگان اصلی LPG برگزار کردند و شرکت‌ها در چارچوب (فعالیعت) خود از تغییر مسیر حدود ۴۰۰۰۰ تن گاز مایع از بازار صادراتی به بازار داخلی در ماه آگوست خبر دادند.

وزارت نیرو به این شرکت‌ها توصیه کرد که تولید گاز مایع را برای بازار داخلی افزایش دهند و صادرات گاز مایع را برای پاسخگویی به تقاضای روسیه کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، قیمت مبادله گاز مایع LPG روز سه شنبه ۸.۶ درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان یعنی ۵۰۹۵۰ روبل (۶۸۸.۷ دلار) در تن دربازار بورس SPIMEX واقع در سن پترزبورگ رسید.

ماکسیم دیاچنکو، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت تجارت نفت و دیمیتری گوسف، نایب رئیس اتحادیه مستقل سوخت، به خبرگزاری تاس گفت که افزایش قیمت گاز مایع LPG به حادثه‌ای که در کارخانه تصفیه میعانات گازپروم در تاریخ ۵ اوت رخ داد، مربوط می‌شود.

به گفته کارشناسان، این حادثه می‌تواند به طور مستقیم بر تولید گاز مایع در کارخانه میعانات گازی سورگوت که متعلق به گازپروم است، تأثیر بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده