تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۲۲۶۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان کیسه‌ای ۲۲ هزار تومان است نه ۱۰۰ هزار تومان

‌می‌متالز - نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رانت‌های سیمان و فولاد، گفت: سیمان کیسه‌ای ۲۲ هزار تومان است نه ۱۰۰ هزار تومان.

به گزارش می‌متالز، علی نیکزاد در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان کلیبر (استان آذربایجان شرقی) با تاکید بر اینکه رویکرد تدوین برنامه هفتم توسعه باید» عدالت» باشد، گفت: چرا باید ۸۹ درصد صنایع کشور در چهار استان کشور واقع شده باشد.

وی با اشاره به مشکلات مردم ناشی از سیل کلیبر، افزود: مدیران ما قولی ندهند که عمل نمی‌کنند. تمامی مصوبات این سفر باید عملیاتی شود و تمامی این‌ها را از دفتر هیات‌رئیسه مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل سد پیغام‌چای کلیبر ۳۳ میلیارد، باید تا ۴۵ روز آینده و پس از استقرار وزیر جدید نیرو تخصیص صددرصدی یابد، افزود: ۳۳۰ میلیارد هم باید از طریق فاینانس و ماده ۵۶ تأمین شود تا هم مردم از منافع سد که سال‌هاست نیمه‌تمام باقی مانده، بهره‌مند شوند و هم مانع ایجاد سیل در پایین دست‌ها شود.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رانت‌های سیمان و فولاد که برخی نامردی کرده و از این رانت بهره‌برداری می‌کنند، گفت: فولاد کیلویی ۸ هزار تومان است، نه ۱۸ هزار تومان و سیمان نیز کیسه‌ای ۲۲ هزار تومان است نه ۱۰۰ هزار تومان.

ضرورت توجه به عدالت در برنامه هفتم

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید عدالت مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید در برنامه هفتم آنچه مانع توسعه می‌شود استخراج کنیم و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

نیکزاد، در نقد کاهش توجه به عدالت، با اشاره به اینکه نمی‌شود که ۸۹ درصد صنایع کشور در چهار استان کشور باشد، گفت: ۴۳ درصد از تولید ناخالص ملی کشور در تهران است، در حالی که باید ثروت کشور در سراسر ایران توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌شود ۵۰۰ میلیون شماره حساب بانکی در کشور داشته باشیم که ۰٫۷ درصد این شماره حساب‌ها بیش از ۷۸ درصد پول‌ها را مبادله کنند؛ لذا معتقدم باید این ناعدالتی‌ها حل شوند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده