تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۸
بازدید: ۴۹۵
کد خبر: ۲۲۲۶۶۳
وزیر پیشنهادی راه:

۱۲۰ هزار کیلومتر جاده و آزادراه در کشور درست نگهداری نمی‌شود

‌می‌متالز - وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان این که در حوزه حمل و نقل که یکی از شاخص‌های توسعه کشور است مشکلات زیادی داریم گفت: ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ها و آزادراه در کشور داریم که نگهداری از این‌ها در وضعیت مناسبی نیست.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی شب گذشته با حضور در جمع اعضای فراکسیون راهبردی به تشریح کارنامه عملکرد، سوابق کاری و شغلی و همچنین برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود: بخش زیادی از راه‌های کشور در دوره‌ای که قرارگاه خاتم بودم ساخته شد و همچنین در حوزه بندی همه بنادر مهم و بزرگ کشور در زمانی که قرارگاه خاتم بودم ساخته شده است.

وی گفت:بندر عسلویه که یکی از بنادر بزرگ دنیاست، بندر شهید رجایی، بندر شهید بهشتی و توسعه بندر امام هم جزو کار‌هایی بود که در همین دوره انجام شد. در شمال کشور هم بندر امیرآباد، بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی هم همینطور.

وی ادامه داد: در زمینه هوایی هم اکثر فرودگاه‌ها هم در همین دوران توسط قرارگاه خاتم ساخته شد.

قاسمی اضافه کرد:در حوزه پل‌ها هم پل‌های بزرگ از جمله پل ارومیه یا پل صدر هم در زمانی که من قرارگاه خاتم بودم ساخته شد. در زمینه سازه‌های زیرزمینی که ما این دانش در کشور نبود و صرفا در اختیار آلمانی و اتریشی‌ها بود. اما ما اصرار داشتیم که این دانش وارد کشور شود که این کار را کردیم و در آن زمان که مشکل آب برای تهران به وجود آمده بود به موقع این کار انجام شد.

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: بعد از دوره قرارگاه خاتم به من پیشنهاد وزارت نفت داده شد که در دولت قبلی هم (نهم) به من پیشنهاد شده بود و من نپذیرفتم و در این دوره هم مخالف بودم، اما آقای احمدی‌نژاد چندباری خدمت آقا گفته بود که تنها گزینه من برای وزارت نفت فلانی است که ایشان فرمود که شما بروید برای وزارت نفت و ما هم دیگر حرفی برای گفتن نداشتیم. اما دو نکته عرض کنم بالاترین توسعه در صنعت نفت کشور در صد سال گذشته در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بوده اعداد و آمار در این مساله وجود دارد و نکته دوم بالاترین فروش نفت هم در همان دوره بود که سخت‌ترین تحریم‌ها وجود داشت.

وی ادامه داد: بعد از وزارت نفت علیرغم اینکه آقای قالیباف شهردار بود و اصرار داشت برای قائم مقامی شهرداری، اما من، چون یک رفاقت خیلی طولانی با فرمانده نیروی قدس شهید سلیمانی داشتم به آنجا رفتم و طی ۷ سال که معاونت نیروی قدس را داشتم، کار اقتصاد نیروی قدس در دوران جنگ کار بسیار سختی بود که تلاش کردیم این مساله را اداره کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: ما در حوزه حمل و نقل که یکی از شاخص‌های توسعه کشور است مشکلات زیادی داریم، ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده‌ها و آزادراه در کشور داریم، اما واقعا نگهداری از این‌ها در وضعیت مناسبی نیست. این نیازمند یک نهضت جدیدی است تا بتواند که هم ارزان و هم امن حمل و نقل ریلی داشته باشیم و تقویت شود. باید در نهضت حمل و نقل در کشور یک اتفاقی رخ بدهد و از این شرایط کنونی عبور کنیم. ما ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی نیاز داریم.

وی افزود: ما در حوزه هوایی نیازمند یک تغییر هستیم، راهکار هم دارد. بخش‌های ریلی کشور باید یک مگاپروژه‌ای را در این حوزه تعریف کنیم تا از شرایط فعلی عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده