تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۲۲۲۷۲۱
سرویس خبر : انرژی

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در منطقه پارس جنوبی در شهرستان عسلویه راه‌اندازی می‌شود که بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی و حرفه‌ای آن تکمیل شده و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سخاوت اسدی صبح امروز در نشست بازنگری و انعقاد تفاهم‌نامه برای توانمندسازی نیروی ماهر مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه، مهارت‌آموزی نقش مهم و ویژه‌ای در اشتغال‌زایی نیرو‌ها دارد اظهار داشت: نیرو‌ها در پارس جنوبی در رشته‌های مختلف فنی و خدماتی مشغول فعالیت هستند و اشتغال نیرو‌های بومی یکی از سیاست‌های این سازمان در پارس جنوبی است.

وی مهارت‌آموزی برای اشتغال در پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: آموزش مهارتی بر اساس نیازسنجی شرکت‌ها و صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی برگزار شد تا نیرو‌های آموزش‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس مشاغل مورد نیاز و برگزاری آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن افزود: اولویت موارد آموزشی، رفع نیاز طرح‌های صنعتی در حال اجرا و طرح‌های بهره‌برداری شده در پارس جنوبی است و امیدواریم بتوانیم رسالت خود در زمینه توانمندسازی جوانان منطقه برای ورود به بازار کار را تسریع کنیم.

اسدی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها بر اساس نیاز روز و بازار کار ارائه می‌شود اضافه کرد: باید چارچوب مشخص برای اجرا دوره‌های مهارتی طراحی شود تا بتوان افراد بیشتری، با میزان آموزش بیشتری تحت آموزش قرار داده شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه بین منطقه ویژه پارس جنوبی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی جوانان استان بوشهر و اشتغال در صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه جدید آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز صنایع و به‌صورت سالانه به روز شده تا نیاز نیرو ماهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اشتغال نیرو‌های بومی در صنایع پارس جنوبی را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از نیرو‌های بومی استان بوشهر برای اشتغال در صنایع پارس جنوبی از طریق تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تحت آموزش فنی قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد این افراد اشتغال‌زایی شده‌اند.

تدوین ۹۰ حرفه مهارتی در سطح استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم از توجه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به آموزش و مهارت‌آموزی جوانان تقدیر کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته افراد متناسب با ۹۰ حرفه مهارتی در سطح استان بوشهر توانمند شده و با رصد اشتغال این مهارت‌آموختگان بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در منطقه ویژه پارس جنوبی و مابقی در سطح استان اشتغال‌زایی شده‌اند.

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه حدود ۸ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به‌روز، این اداره کل آمادگی کامل دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کند.

وی توسعه مهارت‌آموزی را بر اساس نیاز بازار کار و صنایع مستقر در استان دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف با همکاری شرکا آموزشی میسر می‌شود.

دراهکی به انعقاد تفاهم‌نامه جدید اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای که به‌زودی منعقد می‌شود شامل مهیا شدن نیرو‌های عملیاتی و بهره‌بردار و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر است.

راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گام نهادن صنایع در توانمندسازی مهارتی جوانان استان بوشهر را پیشرفت مهم برای توسعه مهارت‌آموزی دانست و تأکید کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دراهکی به تجهیز و راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گاز کشور در شهرستان عسلویه نیز اشاره کرد و گفت: بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان عسلویه نیز تکمیل شده و افتتاح رسمی این مرکز در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده