تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۲۲۷۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه ورود محموله‌های سرم از مرز بازرگان به ایران/ ترخیص فوری ۴۰ محموله با صدور دستورات قضایی

‌می‌متالز - رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از ترخیص فوری ۴۰ محموله حامل سرم از مرز بازرگان با صدور دستور قضایی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از ترخیص فوری محموله بزرگ سرم از مرز بازرگان با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور خبر داد.

وی افزود: در سه روز گذشته ۴۰ تریلی حامل سرم از مرز بازرگان ترخیص و دستورات قضایی لازم برای اقدامات فوق‌العاده و خروج خارج از نوبت صادر شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: دادستان ماکو اقدامات قضایی را انجام داد و همین روند به‌مرور در چند روز آینده ادامه دارد که در نتیجه آن، کامیون‌ها در حال بارگیری و انتقال به مراکز توزیع هستند.

معاون امور گمرکی اداره‌کل گمرک بازرگان نیز گفت‌: ۵ کامیون محموله سرم از این گمرک وارد شده است و با احتساب این ۵ کامیون از روز سه‌شنبه هفته گذشته تا روز جمعه تعداد ۴۵ دستگاه کامیون حامل محموله سرم از کشور ترکیه به‌وزن یک‌هزار و ۴۰ تن و به‌ارزش تقریبی ۹۲۹ هزار یورو جهت ترخیص قطعی به گمرکات تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) ترانزیت شده است.

عباسی افزود‌: به‌سبب شرایط کرونایی کشور این محموله‌ها خارج از نوبت با حداقل تشریفات و با حداکثر تسهیلات ترخیص و به داخل کشور وارد می‌شوند.

بر این اساس امروز ۵ کامیون محموله سرم وارد کشورمان شد و بیش از ده‌ها کامیون دیگر در آن‌سوی مرز بازرگان منتظر ورود به کشور هستند که همت مسئولان را برای تسهیل در ورود می‌طلبد.

ورود محموله‌های سرم به کشور از مرز بازرگان ۴ روز است که شروع شده است و همچنان تداوم دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده