تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۲۲۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه سهام ۶۰ شرکت در فرابورس

‌می‌متالز - معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: با توجه به استقبال شرکت‌ها از عرضه سهامشان در فرابورس، سهام بیش از ۶۰ شرکت تا پایان سال عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، آقای حجت اسماعیل‌زاده، درباره رونق عرضه‌های اولیه در فرابورس گفت: در طی سال گذشته ۵۹ شرکت در فرابورس پذیرش شدند و از این تعداد ۲۰ شرکت عرضه اولیه داشتند.

وی ادامه داد: تا پایان تیرماه ۱۴ شرکت در فرابورس پذیرش شدند و از این تعداد در تیرماه سهام ۴ شرکت عرضه اولیه شد، فرابورس آمادگی دارد که هر هفته دو عرضه اولیه داشته باشد و تا پایان شهریورماه، با توجه به شرایط بازار و علاقمندی شرکت‌ها این کار پرقدرت پیش می‌رود.

اسماعیل زاده با بیان اینکه استقبال از عرضه‌های اولیه مناسب است تصریح کرد: در هر عرضه اولیه بیش از ۲.۵ میلیون نفر مشارکت می‌کنند استقبال به گونه‌ای است که در عرضه سهام برخی از شرکت‌ها به هر نفر ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان رسید.

معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: با توجه به تجربه مردم از عرضه‌های اولیه و بازدهی مشخصی که این عرضه‌ها برای مردم دارد همچنان از عرضه‌های اولیه استقبال می‌شود اگرچه نسبت به سال گذشته که حدود ۵ میلیون نفر مشارکت داشتند، استقبال کمتر است، اما حضور سهامداران در خرید عرضه‌های اولیه بیانگر رشد و استقبال بیشتر مردم از این عرضه‌ها است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده