تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۶۷۴
کد خبر: ۲۲۲۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ۴ ماهه نخست سال جاری رقم خورد؛

رشد ۱۵ درصدی استخراج از معادن هرمزگان/ دو کارخانه کنسانتره سنگ آهن در استان احداث می‌شود

‌می‌متالز - معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۵ درصدی استخراج از معادن استان همراه بوده ایم، گفت: دو کارخانه کنسانتره سنگ آهن در شمال هرمزگان احداث می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم سعدینی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان صبح امروز شنبه اظهار کرد: این سازمان در ۴ ماهه نخست سال جاری در هزینه عملیات اکتشافی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته ۱۴۳ درصد رشد داشته باشد.

سعدینی افزود: استخراج مواد معدنی نیز رشد چشم گیری داشته که در این راستا موفق شده ایم به رشد ۱۵ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته دست یابیم و میزان آن قریب به ۵٫۵ میلیون تن در ۴ ماهه نخست امسال است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صدور پروانه اکتشاف در سنوات سال‌های ۹۵ الی۹۹ به صوت ماینگین قریب به ۲۲ درصد رشد داشته ایم، گفت: ۴۰۲ محدوده اکتشافی از طریق واگذاری به متقاضیان در این زمینه از طریق درج در سامانه ستاد ایران با هدف شفاف سازی معاملات در دولت قرار گرفته است.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از رشد ۱۵۰ درصدی در صدور گواهینامه‌های کشف نسبت به سال گذشته خبر داد و ابراز کرد:۶۸ میلیون تن از ذخایر مکشوفه هرمزگان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی به ذخایر مکشوفه قبلی اضافه شده که با رشد ۱۳۹ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

سعدینی با بیان اینکه قبل از صدور مجوز اکتشاف، از نهاد‌های مرتبط در این زمینه نیز استعلامات لازم را دریافت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در صورت موافقت نهاد‌های مربوطه مجوز اکتشاف را صادر می‌کنیم.

وی همچنین از حمایت و بازگردانی ۱۱ معدن راکد استان به چرخه کاری سخن گفت و اظهار کرد: این معادن غیر فعال با سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریالی و همچنین اشتغال زایی برای ۱۳۵ نفر فعال شده است.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: ۲۱۶ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده عمومی در سراسر استان هرمزگان منتشر شده که به متقاضیان در حال واگذاری است.

سعدینی همچنین از حمایت ویژه سازمان صنعت و معدن هرمزگان از بهره برداران معدنی خبر داد و ابراز کرد: در زمینه نوسازی ماشین آلان معدنی و در راستای کاهش هزینه‌ها می‌توانیم از طریق ثبت سفارش با کاهش عوارض گمرکی ماشین آلات مورد نیاز را به دست بهره برداران برسانیم.

وی از راه اندازی دو کارخانه کنسانتره سنگ آهن در شمال هرمزگان خبر داد و تشریح کرد: این دو کارخانه در مناطق حاجی آباد و فین بندرعباس به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اینکه جنس سنگ آهن‌های موجود در استان از نوع هماتیت می‌باشد گفت: این نوع از سنگ آهن‌های موجود از خاصیت مغناطیسی کافی برخودار نیستند و موارد مصرفی آن برای کارخانه‌های سیمان می‌باشد.

سعدینی همچنین از تعریف پهنه‌های مختلف اکتشافی در سطح هرمزگان خبر داد و اظهار کرد:مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته و توانسته ایم ۴۰ درصد از مساحت هرمزگان را با روش علمی و سیستماتیک مورد مطالعه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از سوی سازمان امیدرو جذب اعتبار داشته ایم، خاطرنشان کرد: با این اعتبار جذب شده ۱۳ کیلومتر راه معدنی در منطقه شهرستان بندرخمیر ایجاد شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی هرمز

عناوین برگزیده