تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۲۲۲۸۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۵ معدن متخلف دزفول افزون بر ۱۳۶ میلیارد ریال جریمه شدند

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: طی یکسال اخیر (از مرداد سال گذشته تاکنون)، ۱۵ واحد معدن متخلف در دزفول به پرداخت ۱۳۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش می‌متالز، محمد غلامی روز یکشنبه افزود: ۷۵ واحد معدن در دزفول فعال است که حدود ۳۲ واحد تاکنون برداشت غیرمجاز داشته‌اند.
وی علت تخلف واحد‌های معدنی را نداشتن مواد اولیه برای برداشت دانست و گفت: ضمن حمایت از تولید، تعارفی با واحد‌های معدنی که به محیط زیست ضربه می‌زنند نداریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول از معرفی ۴۹ واحد معدن متخلف به دادسرا طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: ساماندهی واحد‌های معدنی که برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود این واحد‌ها یا جابه جا شوند و یا به آن‌ها مجوز برداشت داده شود.

وی افزود: طی یکسال گذشته (از مردادماه سال گذشته تاکنون)، هفت هزار و ۶۹۵ مورد بازرسی از اصناف دزفول علاوه بر بازرسی‌های اتاق اصناف انجام شده و ۲۹۸ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

اصناف متخلف دزفول افزون بر ۵۶ میلیارد ریال جریمه شدند

غلامی درخصوص جریمه اصناف متخلف دزفول گفت: ۵۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال جریمه برای اصناف متخلف بابت دریافت ۳۱۵ مورد شکایت از طریق ستاد خبری اعمال شده است.

وی افزود: سامانه ۱۲۴ با پیگیری‌های انجام شده به صورت اتوماتیک و ۲۴ ساعته فعال شده است تا از این طریق شکایت‌های مردمی ثبت و پیگیری شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول اظهارداشت: امسال بازرسی‌ها را به سمت بهبود شرایط سوق دادیم و به دنبال دانه درشت‌ها بودیم به طوریکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۹ مورد بازرسی از سطح اصناف دزفول انجام و ۱۱۶ مورد پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
وی افزود: اصناف متخلف دزفول طی چهار ماه نخست امسال به علت گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم درج فاکتور و قیمت، ۴۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال جریمه شدند.
غلامی با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق اصناف دزفول اظهارداشت: حدود ۸۰۰ پرونده از سال قبل در اتاق اصناف دزفول باقی مانده بود که همه این پرونده‌ها به روز و بازرسی از واحد‌های خرده فروشی بیشتر شد به طوری که انتظار می‌رود بازرسی‌ها ۲ برابر شوند.

کشف ۸۲۰ میلیون ریال لوازم بهداشتی و مواد غذایی قاچاق در دزفول

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول همچنین از کشف پرونده قاچاق لوازم بهداشتی و مواد غذایی به ارزش ۸۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: نرخ‌های اتحادیه‌ها از سال ۹۵ به روز نبود که از انتهای سال گذشته به روز کردن نرخنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نرخنامه ۱۱ اتحادیه به منظور کنترل و پیگیری بهتر به روز شده است.
وی همچنین به فعالیت ۳۶ اتحادیه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته برای ۷۰۰ نفر و از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۹ پروانه کسب در دزفول صادر شده است.

غلامی گفت: همچنان با کمبود صافکار و مکانیک ماشین آلات سنگین در شهرستان مواجه هستیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده