تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۴۹۱
کد خبر: ۲۲۲۹۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس بعد از تعطیلات / به سمت گروه‌های جامانده بروید!

‌می‌متالز - شاخص کل بورس امروز در مرز ۱٫۵ میلیون واحد بسته شد و ۱۹ هزار واحد مثبت را به ثبت رساند. حالا با توجه به تعطیلات کرونایی و تعطیلی چهار روزه بورس روند بازار سرمایه بعد از تعطیلات به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، بازار سهام امروز با روندی صعودی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز در مرز ۱٫۵ میلیون واحد بسته شد و ۱۹ هزار واحد مثبت را به ثبت رساند. اما حالا با توجه به تعطیلات کرونایی و تعطیلی چهار روزه بورس روند بازار سرمایه بعد از تعطیلات به چه صورت خواهد بود؟

تحلیل از روند فعلی بازار سهام

میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو درباره روند بازار امروز گفت: بعد از اتفاقات اخیر و از بین رفتن هیجانات سیاسی که روند بازار را تحت تاثیر قرار داده بود روند صعودی بازار آغاز شد.

وی افزود: این مدت در پارامتر‌های اصلی موثر بر بازار مثل نرخ دلار و قیمت محصولات در بازار‌های جهانی تغییر خاصی اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.

وی در بخش دیگری گفت: در یک ماه گذشته در روند صعودی بازار شرکت‌هایی که eps‌های مناسبی را برای سال جاری داشتند و در مجامع سود‌های خوبی را تقسیم کردند، نقش مهمی را ایفا کردند. حالا برای سال آینده شرکت‌هایی که eps‌های تکرار شونده مناسبی را داشته باشند برای سرمایه‌گذاری مناسب‌اند. به عنوان مثال گروه نماد‌های پتروشیمی به دلیل تقسیم سود‌های مناسب مورد توجه و اقبال بازار قرار گرفتند.

گروه‌های جامانده، گروه‌های پیش‌رو هفته آینده هستند.

مسلمان زاده ادامه داد: در هفته‌ها و روز‌های آینده بازار به سمت مقایسه شرکت‌هایی می‌رود که در این مدت رشد کمتری را داشتند و دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای هستند. وی تشریح کرد: در حال حاضر سهامداران متوجه این موضوع شدند که بدون نگاه تحلیلی به بازار نمی‌توان معامله‌ای را انجام داد و لازمه فعالیت در بازار داشتن نگاه تحلیلی است.

وی افزود: برای هفته بعد پیش‌بینی می‌شود نگاه کلی به سمت شرکت‌هایی باشد که در دو ماه اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفتند. نهایتا برای سایر سهم‌ها هم اصلاح آنچنانی نخواهیم داشت اگر هم اصلاحی باشد اصلاح زمانی است تا قیمتی.

سهامداری کنید!

مسلمان‌زاده گفت: در حال حاضر اگر سهم‌ها دست به دست شوند و پتانسیل جدیدی شکل بگیرد ظرفیت‌های بیشتری به بازار تزریق می‌شود و تحرکات در بازار اوج می‌گیرند.

وی افزود: در دو ماه گذشته رشد در بازار به صورت آهسته و پیوسته بوده است و در حال حاضر تمایل افراد بیشتر به نگهداری سهم است تا فروش. به طور کلی هم کسانی که سهامداری می‌کنند و تمایل کمتری به فروش دارند سود بیشتری را می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده