تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۲۲۹۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

کارخانه‌های تولید سیمان اصفهان مشکل برق ندارند

‌می‌متالز - جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: کارخانه‌های تولید سیمان در استان اصفهان مشکل تامین برق ندارند و با بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم جلیلی جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: کارخانه‌های تولید سیمان استان در حال حاضر به ویژه در روز‌های اخیر که شرکت برق منطقه‌ای به تعهد خود برای تامین برق آن‌ها عمل کرده است، مشکل تامین برق ندارند.

وی ادامه داد: واحد‌های سیمان استان در حال حاضر شروع به کار کرده و در حد توان خود تولید می‌کنند.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: این کارخانه‌ها از اوایل تیر تا اوایل مرداد مانند سراسر کشور با مشکل برق مواجه بودند، اما اکنون با توجه به وعده شرکت برق منطقه‌ای، انرژی مورد نیاز این واحد‌ها در حد توانایی تولید آن‌ها تامین شده است.

وی اضافه کرد: قطع برق در یک ماهه گذشته موجب شد کارخانه‌های تولید سیمان استان با حدود ۲۰ درصد از ظرفیت خود کار کنند، اما بر اساس وعده شرکت برق منطقه‌ای مقرر شد برق آن‌ها تامین شود.

جلیلی تاکید کرد: برق صنایع بزرگ و پیشران و مهم استان نیز در حال تامین است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه قطع برق توسط شرکت برق منطقه‌ای به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان اصفهان ارائه شده است و صنایع باید فعالیت خود را بر همین اساس برنامه ریزی کنند.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: احتمال قطع برق در بخش خانگی وجود دارد، اما تاکنون موارد قطع برق خارج از برنامه در بخش صنعت استان مشاهده و گزارش نشده است.

هفت کارخانه سیمان در استان اصفهان وجود دارد که سه کارخانه در محدوده اصفهان بزرگ و سایر آن‌ها در مناطق دیگر مانند نایین و اردستان قرار دارند.

اصفهان با ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده