تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۲۲۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۷۸ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۷۸هزار و ۵۵۰واحد افزایش، معادل ۵.۵۹درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۴۵۷ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۲۵۷ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۷.۴، ۲۲ و ۱۷ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر (که ۵ روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۳۰۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۶ و ۴۴.۲۴ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۲ مردادماه با ۷۸ هزار و ۵۵۰ واحد افزایش، معادل ۵.۵۹ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزارو ۵۹۰ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۹ هزار و ۷۶ واحد افزایش، معادل ۴.۷۳ درصد رشد کرد و رقم ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵۷ هزار و ۳۹۰ واحد افزایش به رقم ۱۱۱۶ هزار و ۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۸ هزار و ۶۸۳ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۲۴۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵.۴۲ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۵.۷۹ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده