تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۲۳۰۰۷
سرویس خبر : انرژی

آمریکا سردمدار افزایش تولید نفت در ۲۰۲۲ خواهد بود

‌می‌متالز - آژانس بین المللی انرژی پبش‌بینی می‌کند ۶۰ درصد از افزایش تولید کشور‌های تولیدکننده نفت خارج از ائتلاف اوپک پلاس در سال آینده میلادی متعلق به آمریکا باشد.

به گزارش می‌متالز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد کشور‌های تولیدکننده نفت خارج از ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً عرضه جهانی نفت را در سال آینده میلادی سه برابر افزایش می‌دهند و سردمدار آن‌ها آمریکا خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد کشور‌های خارج از ائتلاف اوپک پلاس ۶۰۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در سال جاری میلادی افزایش می‌دهند، ولی افزایش تولید آن‌ها در سال آینده میلادی احتمالاً ۱.۷ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این آژانس پیش بینی می‌کند بیشتر این افزایش تولید یعنی حدود ۶۰ درصد از آن متعلق به آمریکا باشد. متوسط تولید آمریکا در پنج ماه اول ۲۰۲۱ برابر با ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز بوده که آن را تبدیل به بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا کرده است.

اوپک و متحدانش ماه گذشته توافق کردند به تدریج ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود اضافه کنند تا از بازار جهانی نفت در بحبوحه افزایش تقاضا حمایت کرده باشند. اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد تولیدکنندگان اوپک پلاس در ماه جولای با ۷۲۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید، تولید خود را به ۴۱.۷ میلیون بشکه در روز رسانده‌اند.

البته واشنگتن عقیده دارد این افزایش تولید برای مقابله با افزایش قیمت بنزین در آمریکا کافی نیست و تقاضای افزایش بیشتر تولید را از این ائتلاف دارد. اجلاس بعدی اوپک پلاس در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی در کل عقیده دارد تلاش تولیدکنندگان جهانی نفت برای حمایت از بازار در نهایت باعث عرضه مازاد نفت در اوایل ۲۰۲۲ خواهد شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده