تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۲۳۰۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

لینک ثبت‌نام در قرعه‌کشی ایران خودرو (مهلت پایانی) + جزئیات

‌می‌متالز - پیش‌فروش یک‌ساله ۵ محصول ایران خودرو شامل پژو ۲۰۷، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک امروز، دوشنبه ۲۵مرداد به پایان می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، ایران خودرو طرح پیش‌فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یکساله از شنبه به مدت سه روز به اجرا گذاشته که امروز فرصت پایانی ثبت‌نام است.

در طرح پیش فروش شرکت ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، سورن پلاس، راناپلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر در بخشنامه به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. لازم به ذکر است، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ایران خودرو ۱۵۷ هزار و ۱۴۳ دستگاه خودرو (افت ۱.۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) تولید کرده است.

تغییر زمان قرعه‌کشی ایران خودرو

در همین رابطه، دیروز اعلام شد قرعه‌کشی پیش‌فروش پنج محصول ایران خودرو، که قرار بود روز سه‌شنبه ۲۶مرداد برگزار شود، به یکشنبه ۳۱مرداد موکول شد.

گروه صنعتی ایران خودرو، طرح پیش فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یک ساله از شنبه به مدت سه روز به اجرا گذاشت و قرار بر این بود که روز سه شنبه قرعه‌کشی آن با حضور نهاد‌های نظارتی برگزار شود، اما اکنون به دلیل تعطیلات پیش رو قرار است این قرعه‌کشی یک‌شنبه هفته آینده با حضور نهاد‌های نظارتی برگزار شود.

در طرح پیش‌فروش شرکت ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شوند. پخش زنده این مراسم در سایت ایران خودرو و آپارات قابل مشاهده است.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو حذف نشد

در حالی که شرکت سایپا، قرعه‌کشی و شرایط فروش را از عرضه برخی محصولات خود حذف کرده، این اتفاق هنوز برای ایران‌خودرو رخ نداده است.

این در حالی است طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا، بدون محدودیت و قرعه‌کشی از روز دوشنبه، ۱۸ مرداد آغاز شد. به محض تکمیل ظرفیت هر یک از محصولات مشمول، شرایط فروش غیر فعال می‌شود.

چندی پیش، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفته بود با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه‌کشی برای برخی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی شود، قرعه‌کشی برای این کارخانه هم حذف می‌شود.

به گفته او اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل‌های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می‌آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می‌دهد. روش‌های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد، اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت‌ها کم شود و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی شود. اکنون اگر از سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش یافت، به دلیل قیمت‌گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می‌رسد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده