تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۲۳۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا امروز ۲۵مرداد ۱۴۰۰ / افت اندک قیمت طلا در بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - تعطیلی کرونایی باعث شده تا قیمت طلا در بازار داخلی امروز بدون تغییر بماند. با این حال اونس جهانی با افتی اندک ۱۷۷۳ دلار شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۵مرداد ۱۴۰۰ بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماند. تعطیلی‌های کرونایی باعث شد تا سایت اتحادیه طلا قیمت جدیدی برای طلا و سکه نمایش ندهد.

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان قیمت خورد. سکه تمام بهار آزادی هم ۱۱ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در بازار‌های جهانی اونس با افتی پنج درصدی مواجه شده است. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در حال حاضر ۱۷۷۳ دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که با وجود افزایش قیمت سکه، حباب آن کاهش داشته و حباب سکه طرح قدیم ۵۳۷ هزار تومان و حباب سکه طرح جدید فقط ۲۴ هزار تومان است.

قیمت طلا امروز ۲۵مرداد ۱۴۰۰ / افت اندک قیمت طلا در بازار‌های جهانی

با این حال در بازار آزاد، اما قیمت‌ها روندی صعودی داشته‌اند. فعالان بازار طلا و ارز می‌گویند که امسال برخلاف هرسال که بازار در ایام سوگواری امام حسین (ع) راکد و بدون مشتری بود، نگرانی از افت بیشتر ارزش ریال و انتظارات تورمی باعث شده است که تقاضای قابل توجهی به بازار ارز و طلا سرازیر شود.

بازار‌های جهانی روند صعودی می‌گیرند؟

در تابستان امسال بازار طلای جهانی سرمایه‌گذاران را مدام غافلگیر کرده و در جدیدترین حرکت قیمت، این فلز ارزشمند مدت کوتاهی پس از سقوط به پایان مرز ۱۷۰۰ دلار، دوباره صعود کرد.

تحلیلگران گفتند تغییر ۱۰۰ دلاری قیمت برای فضای بازار طلا که شاهد تجدید علاقه خریداران بوده، بسیار نوسانی بوده است. قیمت اونس طلا روز جمعه پس از این که شاخص اعتماد مصرفی دانشگاه میشیگان به ۷۰.۲ واحد سقوط کرد، بیش از ۲۵ دلار افزایش یافت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده