تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۲۲۳۰۴۰
سرویس خبر : انرژی

سقوط نفت برنت به کمتر از ۷۰ دلار

‌می‌متالز - قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی نگرانی‌ها نسبت به سقوط تقاضا برای سوخت در چین، بیش از یک درصد کاهش یافت و کمتر از ۷۰ دلار شد.

به گزارش می‌متالز، بهای معاملات نفت برنت با ۷۵ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکا با ۷۶ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۶۷ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

آمار نشان داد برخلاف انتظارات، رشد تولید کارخانه‌ای و خرده فروشی چین در ژوییه ضعیف شد که تحت تاثیر موج جدید شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های سیل بر فعالیت تجاری بوده است.

کلوین وونگ، تحلیلگر بازار شرکت “سی ام سی مارکتس” در سنگاپور گفت: ضعف بهای معاملات احتمالا ناشی از آمار ضعیفتر از حد مطلوب منتشره در چین بود که مصرف کننده بزرگ نفت است. در کل قضیه پیک رشد جهانی سخت شده است.

در ژاپن که چهارمین واردکننده بزرگ نفت جهان است، بسیاری از تحلیلگران رشد اقتصادی ملایم در سه ماهه جاری را پیش بینی می‌کنند، زیرا تجدید محدودیت‌های اضطراری برای مقابله با افزایش آمار ابتلا روی هزینه مصرفی تاثیر منفی خواهد گذشت.

موسسه مودیز اعلام کرد انتظار داریم رشد تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه سوم تحت فشار بماند، زیرا هزینه و تولید در بحبوحه اختلالات ناشی از پاندمی، در کشمکش خواهد ماند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد رشد تقاضا برای نفت در جولای معکوس شد و نرخ رشد تقاضا تا پایان سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا و افزایش ابتلا به کووید ۱۹ آهسته خواهد شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده