تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۳۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ضعیف اقتصاد‌های مطرح اروپایی

‌می‌متالز - طبق اعلام مرکز آمار اروپا، نرخ رشد نهایی اتحادیه ۲.۰ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش اولیه خود از رشد اقتصادی کشور‌های اروپایی در دومین فصل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب ۲.۰ درصد و ۱.۹ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۲.۳ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۲.۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

هم چنین رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به ژوئن در سطح منطقه یورو به طور متوسط ۱۳.۶ درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط ۱۳.۲ درصد بوده است.

در بین کشور‌های اروپایی، بیشترین رشد اقتصادی طی این مدت متعلق به پرتغال با ۴.۹ درصد بوده است و پس از این کشور، اتریش با ۴.۳ درصد و لتونی با ۳.۷ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد اقتصادی مربوط به قبرس بوده است که رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرده است. رشد لیتوانی ۰.۴ درصد و جمهوری چک نیز طی این مدت ۰.۶ درصد اندازه گیری شده است.

در بین دیگر کشور‌های اروپایی، رشد سه سه ماهه دوم فرانسه ۰.۹ درصد، آلمان ۱.۵ درصد، اسپانیا ۲.۸ درصد و ایتالیا ۲.۷ درصد اندازه گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۸ درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی ۰.۸ درصد بیشتر است، اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای ۳.۹ درصد قبلی، ۳.۷ درصد پیش بینی شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده