تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۲۲۳۱۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار در بازار جهانی صعودی شد

‌می‌متالز - شاخص دلار مجددا کانال ۹۳ واحدی را پس گرفت.

به گزارش می‌متالز، با توجه به عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار اقتصاد چین، تقاضا برای اسکناس سبز به ویژه در کوتاه مدت بین معامله گران ارز تقویت شده است. از طرف دیگر با توجه به تسلط طالبان بر اکثریت مناطق افغانستان، نگرانی‌ها از افزایش تنش‌های ژیوپلتیکی در منطقه خاورمیانه به افزایش تقاضا برای دلار دامن زد. طالبان پس از کنترل بر کابل اعلام کرده است به زودی حکومتی جدید در افغانستان تشکیل خواهد داد و با توجه به مواضع آن‌ها می‌توان انتظار داشت خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه جولای به ۳۰۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، بیشترین کسری بودجه ماهانه در طول تاریخ معاصر آمریکا بوده است. با توجه به وضعیت وخیم کرونایی مخارج دولت کماکان رو به افزایش است، اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات‌ها برای بسیاری از مالیات دهندگان به تاخیر افتاده که این مساله به نوبه خود موجب کاهش محسوس درآمد دولت شده است.

شاخص دلار (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۱۳۲ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۳ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۲ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۱ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۵۲۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۵ یوان چین اعلام شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده