تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۲۳۱۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آینده‌ای روشن پیش روی سیمان کردستان/زیان انباشته ۶۵۰ میلیارد ریالی کارخانه سیمان کردستان

‌می‌متالز - مدیر عامل سیمان کردستان با بیان اینکه آینده‌ای روشن در انتظار سیمان کردستان است به علت گرانی سیمان به دلیل وجود سودجویان و دلالان در بازار مصرف گفت: با ورود سیمان کردستان به بورس کالا از واریز سود به جیب سودجویان و دلالان جلوگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رضا نیک‌پور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت سیمان در راستای سیاست‌های دولت در تلاش است از دغدغه‌های مردم بکاهد و با حداکثر توان نسبت به عرضه سیمان در بازار در این حیطه نقش‌آفرینی کند.

وی شفافیت اطلاع‌رسانی به مردم را از مهم‌ترین نکات برای صنعت سیمان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تمامی صنایع در ایران دارای سوبسید انرژی هستند، سیمان از ارزان‌ترین کالا‌ها در کشور محسوب می‌شود، چرا که سیمان با نرخ کیلویی ۶ هزار ریال از هر کالایی ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد.

نیک‌پور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در راستای دلیل گرانی سیمان و کمبود سیمان عنوان کرد: وجود سودجویان و دلالان در بازار از دلایل گرانی سیمان است.

به گفته وی، با تدابیر انجمن صنفی سیمان و بورس کالا کل سیمان تولیدی در کشور بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف کننده برسد.

نیک‌پور قیمت نهایی سیمان را قبل از وارد شدن سیمان به بورس کالا در درب کارخانه برای هر پاکت ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: متأسفانه توسط سودجویان و دلالان در بازار مصرف برای هر پاکت تا قیمت یک میلیون ریال نیز به فروش می‌رسید.

مدیرعامل شرکت سیمان کردستان اظهار کرد: انتظار می‌رود تمامی شرکت‌های سیمان کشور در کوتاه‌ترین زمان نسبت به عرضه محصولات خود در بازار بورس اقدام کنند که ورود به بورس کالا از واریز سود به جیب سودجویان و دلالان جلوگیری می‌کند.

نیک‌پور با عنوان این مهم که وارد شدن شرکت‌ها به بازار بورس کالا، بالا رفتن شفافیت قیمت کالا در بازار مصرف و ایجاد رقابتی سالم و آزاد گفت: با توجه به داشتن حساب صیاد توسط خریداران، از فرار مالیاتی دلالان و سودجویان جلوگیری خواهد شد.

وی به معضلات بازار واسطه‌ای اشاره و بیان کرد: کارخانه‌هایی همچون سیمان کردستان به سرمایه‌گذاری‌های چندهزار میلیارد تومانی بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال زیان انباشه داشته‌اند و از دیگر سود خالص دریافتی دلالان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در پایان سخنان خود آینده تولید شرکت سیمان کردستان را آینده‌ای روشن و مثبت بیان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات بینندگان
مریم یادگار تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
سلام خسته نباشید ؛ من پنج ملیون تومان گذاشتم الان چهار ملیون شده ؛ تورا به خدا اصله پول رابه من برگردانید من سرمایه دیگه ندارم
مریم یادگار تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
سلام ؛ تورا به آبروی امام حسین اصله پول من را که پنج ملیون بوده ؛ الان چهار ملیون شده ؛ برگردانید ؛ به خدا من سرمایه دیگه ندارم ؛ به امید سود ؛ سیمان کردستان خریدم
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده