تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۲۲۳۱۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نگاهی بر عملکرد تولید ۳ ماهه شرکت‌های آلومینیومی در ایران

‌می‌متالز - عملکرد تولید واحد‌های آلومینیوم سازی کشور برای ۳ ماهه نخست امسال منتشر شد و بر اساس آن تولید شمش آلومینیوم خالص برابر با ۱۲۹ هزار و ۲۸۸ تن و بوکسیت به میزان ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ تن به ثبت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت آلومینیوم المهدی در ۳ ماهه اول امسال توانسته است شمش خالص به میزان ۴۲ هزار و ۷۴۳ تن تولید کند.

همچنین شرکت آلومینای ایران نیز طی بهار ۱۴۰۰ در سبد محصولات خود چندین کالا را جای داده است. به این شکل که بوکسیت به مقدار ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ تن، شمش خالص به مقدار ۹ هزار و ۴۴۰ تن، هیدرات آلومینیوم به میزان ۹۴ هزار و ۹۲۹ تن، پودر آلومینا ۵۵ هزار و ۹۷۴ تن و آهک نیز به مقدار ۴۰ هزار و ۷۶۹ تن تولید کرده است.

شرکت آلومینیوم جنوب نیز در مدت یادشده توانسته است شمش خالص به میزان ۳۳ هزارو ۳۲۷ تن تولید کند.

شرکت ایرالکو یکی دیگر از تولیدکنندگان آلومینیوم در ایران است. این شرکت توانسته در بهار ۱۴۰۰ تولیدی برابر با ۴۳ هزار و ۷۷۸ تن شمش خالص داشته باشد. البته در کنار محصول نهایی در صنعت آلومینیوم، ایرالکو توانسته است آلیاژ به میزان ۲۰۷ تن، برداه ۴ تن و بیلت آلومینیومی به میزان ۱۸۷۷ تن به تولید برساند.

در مجموع می‌توان گفت که بالاترین میزان تولید توسط شرکت‌های آلومینیومی در ایران بوکسیت به میزان ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ تن و بعد از آن شمش خالص به مقدار ۱۲۹ هزار و ۲۸۸ تن بوده است.

گفتنی است که در افق ۱۴۰۴ برای آلومینیوم تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن محصول در نظر گرفته شده است. دسترسی به منابع انرژی یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای تولید آلومینیوم به شمار می‌آید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده