تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۵۷۲
کد خبر: ۲۲۳۱۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

احداث کارخانه بوکسیت به توسعه شهرستان چرام کمک می‌کند

‌می‌متالز - معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نقش موثر احداث معدن بوکسیت سرفاریاب در توسعه شهرستان چرام تاکید کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار برای راه اندازی این معدن هستیم.

به گزارش می‌متالز، سید حشمت الله صمیمی دوست شامگاه دوشنبه پس از بازدید از شهرستان چرام با اعلام این خبر به رسانه ها، اظهارداشت: استاندار استان بطور ویژه وضعیت معادن را رصد می‌کند و ماموریت تیم اقتصادی استان به منطقه هم در این ارتباط بوده است.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مواد معدنی است که خوشبختانه در طول یکی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در راستای سرمایه‌گذاری‌ها لازم است ارزش افزوده در منطقه ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجموعه مدیران ارشد کشوری از جمله مدیرعامل ایمیدرو و شرکت‌های وابسته مانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین استاندا ر نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که به هر طریق ممکن از ظرفیت‌های منطقه و به نحو مطلوب در کمک به توسعه استان گام‌های موثری بردارند.

صمیمی دوست ابراز داشت: معدن بوکسیت سرفاریاب می‌تواند برای منطقه نقش آفرینی بکند و طی نشست‌های کارشناسی که داشته ایم اگر ذخیره مواد معدنی پاسخگو باشد صنعتی متناسب با ظرفیت و پتانسیل در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بوکسیت استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در بازدید از شرکت الومینیای جاجرم در هفته دوم شهریور ماه پیش رو نسبت به چگونگی نحوه سرمایه گذاری و احداث و طراحی کارخانه وتعیین محصول تصمیم گیری خواهد شد.

صمیمی دوست عنوان کرد: مقرر شد سازمان صمت استان ذخیره معادن و وعیار آن را به سرمایه گذار بخش خصوصی ارایه تا این سرمایه گذار نسبت به سناریوی مختلف تولید محصول نهایی کارخانه اقدام نماید.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از توجه ویژه مدیریت عالی ایمیدرو و تمامی مجموعه همکاران در آن سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین شرکت آلومینای جاجرم با نگاه مثبت شان به توسعه منطقه قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده