تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۲۳۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیزاده:

دکتر خاندوزی اقتصاددانی توسعه‌گراست

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت اقتصاد، فردی مورد اعتماد محافل دانشگاهی، پژوهشی و در عین حال معتدل و توسعه‌گراست.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده در خصوص وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم، گفت: برمبنای شناختی که از دکتر خاندوزی در مجلس به دست آورده‌ایم، معتقدم ایشان درک بالایی از موانع و مشکلات اقتصاد ایران دارد و خوشبختانه راهکار‌های روشنی هم برای رفع تدریجی آن‌ها ارائه داده است.

این عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در شرایطی است که نباید فرصت‌سوزی کنیم، افزود: فرصت‌سوزی‌ها در اقتصاد به‌طور قطع به معیشت خانوار‌ها و صاحبان کسب و کار‌ها آسیب می‌رساند، بر این اساس مهم‌ترین فاکتور در انتخاب هریک از وزیران باید توجه به کارآمدی آن‌ها باشد. به گفته او، اقتصاد ایران امروز در شرایطی قرار دارد که نیازمند حضور وزیری با دانش علمی بالاست تا بتواند گلیم اقتصاد را به خوبی از آب بیرون بکشد و سطح اقتصاد ایران را در منطقه و جهان ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: نگاه مدیریتی وزیر اقتصاد باید حتما توسعه‌گرا باشد و آموزش‌های لازم در حوزه تخصصی‌اش را در سطوح بالا دیده باشد تا بتواند زیرمجموعه خود را در مسیر و جهت توسعه هدایت کند. در این میان دکتر خاندوزی را واجد شرایط لازم برای تصدی وزارت اقتصاد می‌دانم.

علیزاده همچنین اعلام کرد: مهمترین مشخصه یک وزیر اقتصاد توانمندی و دارا بودن دانش کافی برای بهره گیری از نیرو‌های انسانی متخصص است، امروز زمان سعی و خطا نیست و وزیر اقتصاد باید بتواند با ابتکار عمل‌های سریع مسیر اقتصاد را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده