تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۶۰۵
کد خبر: ۲۲۳۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه / سیگنال‌های موجود در بازار طلا چیست؟

‌می‌متالز - پنج اتفاق مهم برای بازار طلا رخ داده است. دعوت از ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام، احتمال برداشته شدن یک تحریم، کاهش سرعت صعود طلا، شوک طالبان به بازار‌های جهانی و مذاکرات جدید ابراهیم رئیسی اتفاقات مهم برای بازار‌ها هستند.

به گزارش می‌متالز، فارس گزارش داده، در شرایطی که «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار‌ها موضع تهران در خصوص لزوم پایبندی آمریکا و سه کشور اروپایی برجام را بیان کرده است، همتای آلمانی او روز چهارشنبه بار دیگر بدون توجه به نقض عهد‌های مکرر طرف‌های غربی، از ایران خواسته به میز مذاکرات برگردد.

آمریکا تحریم‌ها علیه کاشی ایرانی اهدایی به مسجدی در آمریکا را بر می‌دارد.

سومین اتفاق مهم کاهش سرعت صعود طلاست گزارش‌ها حاکی از آن است که شیوع کرونای دلتا در حال تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد‌های بزرگ به ویژه چین است. همچنین گزارش‌ها حاکی از افزایش موارد ابتلا در ایالات متحده آمریکاست؛ مساله‌ای که شرایط سخت قرنطینه و محدودیت‌های اقتصادی سال گذشته را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند. تمرکز بازار همچنین بر فدرال رزرو معطوف است که بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها مبتنی بر سخنان اعضای فدرال رزرو، سیاست‌های پولی خود را در اوایل پاییز تشدید می‌کند.

شوک طالبان به بازار طلا نیز اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته آمریکا ضعیف‌تر به پابان رسید. برخی سود‌های ملایم نسبت به سود‌های اخیر در بازار طلا مشاهده می‌شود. هر دو فلز نیز کمی تحت فشار بازار‌های بیرونی قرار گرفتند که شاخص دلار آمریکا را قوی‌تر کرد و به بالای ۴٫۵ ماهه خود قرار گرفت قیمت نفت خام نیز در حال حاضر روند نزولی به خود گرفته است. ضرر‌های این دو فلز همراه با ریسک شدید در بازار این هفته محدود شد. قیمت هر اونس طلا در اکتبر (مهر) آخرین بار با ۲٫۸۰ دلار کاهش به ۱۷۸۲٫۹۰ دلار و نقره سپتامبر (شهریور) با ۰٫۱۹۹ دلار به ۲۳٫۴۶ دلار در هر اونس رسید.

بعدازظهر امروز آخرین نشست FOMC در ماه ژوئیه (تیر) برای هرگونه سرنخ بیشتر در مورد زمان حرکت سیاست‌های فدرال رزرو تحلیل شده است. بسیاری از ناظران بازار معتقدند که فدرال رزرو از پاییز امسال شروع به کاهش سیاست‌های پولی می‌کند. در نشست سالانه فدرال رزرو جکسون هول هفته آینده احتمالاً در مورد سیاست پولی فدرال رزرو و زمان اقدامات بعدی فدرال رزرو توضیحاتی داده خواهد شد.

بیت کوین بهتر از طلا

به گفته اسکات ملکر، مجری پادکست «گرگ همه خیابان ها»، بیت کوین در صورتی که ETF‌های رمزنگاری شده مالکیت دارایی را برای موسسات و سرمایه گذاران عمومی آسان‌تر کند، در بازار سرمایه «ورق می‌خورد.»

ملکر به دیوید لین، مجری Kitco News گفت: «از دید من، اگر شما در مورد ۱۰، ۲۰ سال پیش رو صحبت می‌کنید، بیت کوین به راحتی یک دارایی هفت رقمی است.»

ملکر گفت، در میان مدت، فقط فشار خرید خرده فروشی بیشتر طول می‌کشد تا قیمت بیت کوین تا سال آینده به شش رقم برسد.

به گفته CoinGecko، بازار ارز‌های رمزنگاری شده در ۲۴ ساعت گذشته از صبح روز چهارشنبه ۴٫۸ درصد سقوط کرده و سرمایه بازار را دوباره به زیر ۲ تریلیون دلار رسانده است.

بیت کوین در روز گذشته ۳٫۳ درصد کاهش یافت به حدود ۴۵ هزار دلار معامله شد. بزرگترین ارز رمزنگاری شده بر اساس سرمایه بازار، در ساعات پایانی معاملات صبح آسیا، سطح پایینی از حمایت را در ۴۴هزار و ۲۱۳ دلار را به فروش رسیاند، زیرا فروشندگان در حال جمع آوری سود برای هر داده از مبادله ارز‌های رمزنگاری شده Kraken بودند.

تحلیلگران شرکت تحلیلی رمزنگاری Arcane Research خاطرنشان می‌کنند که بسته شدن روزانه زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روز می‌تواند برای ارز‌های دیجیتالی خوب باشد. صعود به بالای ۴۸هزار دلار نشان دهنده قدرت بلند مدت است؛ و می‌تواند بیت کوین را برای اولین بار در سه ماه آینده به ۵۰هزار دلار برساند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده