تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۲۳۲۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو

‌می‌متالز - سیاست گذاری‌های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پنجمین میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات برگزار شد؛ این صنعت را مظلوم‌ترین صنعت کشور معرفی کرد و گفت: سیاست گذاری‌های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ سهامداران ایران خودرو و سایپا سود قابل توجهی دریافت نکرده اند، افزود: با نگاه به صورت‌های مالی و آمار تولید و فروش در کدال می‌توان دریافت، قیمت‌های ارائه شده از سوی شورای رقابت همواره زیر قیمت تمام شده بوده است و این با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری، صنعت خودرو کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، تصریح کرد: زیان ایران خودرو در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و متأسفانه زیان انباشته آن به ۸۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

نعمت بخش در پایان خواستار ساماندهی صنعت خودرو به کمک وزارت صمت شد و افزود: راهکار‌های زیادی توسط متخصصان این صنعت ارائه شده است که در صورت حمایت مسوولان شاهد خروج این صنعت از رانت خواهیم بود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده