تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۲۳۲۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خلاصه آخرین وضعیت بازار‌های مالی جهان

‌می‌متالز - آخرین قیمت نفت، طلا، دلار و ارز‌های رمزنگاری شده و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، تغییرات بازار‌های جهانی نفت حاکی از کاهش قیمت نفت و افت ارزش سهام‌ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش قیمت دلار و متعاقب آن سقوط قیمت طلای جهانی و همچنین افت قیمت‌ها در بازار ارز‌های رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:

قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات آسیا کاهش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۱.۵۷ درصدی به ۶۷.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۲.۰۲ درصد کاهش به ۶۴.۱۴ دلار در هر بشکه رسید.

بازار سهام آسیا

سهام‌ها در بازار آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت، ام اس سی آی، جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۱.۶۹ درصد کاهش یافت.

وال استریت

در وال استریت میانگین صنعتی داوجونز ۳۸۲.۵۹ واحد کاهش یافت و به ۳۴۹۶۰.۶۹ واحد رسید و اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۰۷ درصد کاهش به ۴.۴۰۰.۲۷ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با افت ۰.۸۹ درصدی به ۱۴.۵۲۵.۹۱ واحد رسید.

دلار

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر از زیر ۹۲.۸، در ۹۳.۴۷۷ قرار گرفت. شاخص دلار به بالاترین حد در ۹ ماه رسید و طلا را برای دارندگان سایر ارز‌ها گران کرد.

قیمت طلای جهانی

سقوط طلا با افزایش دلار آمریکا

روز پنج شنبه قیمت طلا کاهش یافت، دلار تقویت شد پس از آنکه صورتجلسه سیاسی فدرال رزرو ایالات متحده نشان داد که مقامات این کشور تا حد زیادی برای تسهیل خرید اوراق قرضه در سال جاری آماده شده اند. تا ساعت ۶:۴۵ به وقت تهران طلای اسپات ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۷۷۴.۴۱ دلار در هر اونس رسید که بیشترین کاهش یک روزه از ۹ آگوست را داشت.

معاملات آتی طلا در آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۱.۶۰ دلار رسید. نقره اسپات ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۳.۱۰ دلار در هر اونس رسید. پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۸۶.۴۹ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح از ۱۶ مارس معادل ۲۴۰۹.۶۸ دلار، ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۴۱۸.۸۶ دلار رسید.

قیمت ارز رمزنگاری شده

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲:۰۶ به وقت تهران با ۱.۴۹ درصد ۴۴۳۱۸.۹۰ دلار و اتریوم با ۱.۷۸ درصد کاهش به ۲۹۸۲.۲۹ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده