تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۲۳۲۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه صعود چهار بازار مالی/ پرسودترین بازار هفته کدام بازار بود؟

‌می‌متالز - این هفته هم مثل هفته‌های گذشته هر چهار بازار طلا، سکه، دلار و بورس سودده بودند. در میان این بازار‌ها در هفته نهایی مرداد ماه، طلا پربازده‌ترین و بورس کم بازده‌ترین بازار بوده است.

به گزارش می‌متالز، بازار‌ها هفته چهارم مرداد ماه را صعودی آغاز کردند و بازار طلا رکورد بیشترین افزایش، نسبت به دیگر بازارها، را از آن خود کردند.

سکه

سکه دومین بازار پربازده در هفته پایانی مرداد ماه بوده است.

خریداران سکه امامی که در روز‌های پایانی هفته گذشته می‌توانستند هر سکه را به نرخ ۱۱ میلیون و ۵۶۲ هزار تومان بخرند، حالا تا پایان روز ۲۶مردادماه باید ۲۵۵ هزار تومان بیشتر هزینه کنند.

قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت با رشد ۲٫۲ درصدی نسبت به هفته قبل به نرخ ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان رسید.

دلار

دلار در صرافی ملی ۴۷۰ تومان گران شد.

اسکناس آمریکایی که هفته گذشته در میانه کانال ۲۶ هزار تومان نوسان می‌کرد، در این هفته توانست خود را بالا بکشد و با رشد ۱٫۷ درصدی خودش را به انتهای کانال ۲۶ هزار تومانی برساند. قیمت دلار در پایان معاملات این هفته به نرخ ۲۶ هزار و ۸۹۹ تومان رسید و سومین بازار پربازده در چهارمین هفته مردادماه شد.ادامه صعود چهار بازار مالی/ پرسودترین بازار هفته کدام بازار بود؟

طلا

این هفته برد با دارندگان این فلز گرانبها بود. قیمت طلا ۱۸ عیار در این هفته نزدیک به ۱۳۸هزار تومان افزایش یافت.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر گرم از این فلز ارزشمند در هفته گذشته یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان قیمت داشت که با رشد ۳٫۴ درصدی در این هفته به نرخ یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان رسید.

بورس

شاخص کل بازار سرمایه در این هفته بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرد و بازدهی ۱٫۱ درصدی داشت.

طبق داده‌های سازمان بورس، شاخص کل که در هفته قبل روی سطح یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار گرفته بود با تحرکات صعودی، خود را به سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رساند؛ بنابراین در پایان معاملات روز یکشنبه (پیش از آغاز تعطیلات پایتخت) این هفته، شاخص کل بازار سرمایه با قرارگیری روی سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، چهارمین هفته مرداد ماه را هم با بازدهی مثبت به پایان رساند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده