تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۲۳۲۶۴
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۲۹|برنت ۶۶ دلار و ۵۹ سنت شد

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران تضعیف تقاصای جهانی نفت به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا و تقویت دلار هستند، قیمت نفت پس از ۶ جلسه کاهش متوالی امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بازار نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش بود، اما از اوایل ماه جولای تاکنون حدود ۱۵ درصد افت را تجربه کرده است. موج اخیر شیوع ویروس کرونا در کشور‌های جهان سبب محدود شدن سفر‌ها و افت فعالیت‌های اقتصادی شده و این در حالی است که تولیدکنندگان عمده نفت در حال آماده شدن برای افزایش عرضه خود هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۰ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۹ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی تا قبل از امروز شاهد یک کاهش شش روزه متوالی بود که طولانی‌ترین دوره افت قیمت از فوریه ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سویه دلتای ویروس کرونا در مناطقی که شمار واکسینه شدگان در آن‌ها پایین است به عامل اصلی انتقال ویروس تبدیل شده است. طی ماه گذشته شمار کشته‌های کرونایی در آمریکا رو به افزایش گذاشته است.

در عین حال به دنبال انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو که نشان داد سیاست گذاران در حال بررسی اقدامات محرک اقتصادی در سال جاری میلادی هستند، ارزش دلار به بالاترین رقم‌های ۹ ماه گذشته رسیده است. تقویت دلار موجب گرانتر شدن نفت برای خریدارانی می‌شود که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

اندرو لیپو رئیس موسسه لیپو اویل در هیوستون گفت: «این نگرانی وجود دارد که آغاز انقباضی کردن سیاست پولی از سوی فدرال رزرو منجر به تقویت دلار و تضعیف قیمت نفت شود.»

هفته گذشته حجم ذخایر بنزین آمریکا افزایش غیرمنتظره‌ای را شاهد بود و نگرانی‌ها از تضعیف تقاضا را بیشتر کرد. معمولا تقاضا برای مصرف بنزین در آمریکا در فصل تابستان افزایش می‌یابد و با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال رو به کاهش می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده