تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۲۳۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی کارشناسان از بورس / هفته آینده بازار ریزشی است؟

‌می‌متالز - با توجه به تعطیلی تهران و بورس به دلیل گسترش کرونا در کشور، معاملات بازار سهام چند روزی است که متوقف شده است. حالا پیش‌بینی بازار توسط کارشناسان بعد از تعطیلی یک هفته‌ای به چه صورت است؟

به گزارش می‌متالز، با توجه به تعطیلی تهران و بورس به دلیل گسترش کرونا در کشور، معاملات بازار سهام چند روزی است که متوقف شده است. حالا پیش‌بینی بازار توسط کارشناسان بعد از تعطیلی یک هفته‌ای به چه صورت است؟

هفته آینده به نظر می‌رسد روند بازار سهام مثل هفته‌های گذشته مثبت و صعودی باشد. تحولات افغانستان عامل مهمی در رشد نرخ ارز بوده و این موضوع تاثیر مثبت خود را بر روند بازار هفته آینده می‌گذارد.

همچنین برخی از گروه‌هایی که در روز‌های گذشته از روند کلی بازار دور و جدا ماندند در هفته پیش رو به نظر می‌رسد روند خوبی را داشته باشند. کارشناسانی همچون حسین مرید سادات و پیمان حدادی بر این نظر هستند که هفته آینده، بازار با پیش‌رویی تک سهم‌ها حرکت می‌کند. اما کارشناسانی، چون سلمان نصیرزاده و مریم محبی روند بازار را مثبت پیش‌بینی کردند و گروه بانک را جزو صنایع پیشتاز بازار معرفی کردند.

با توجه به نظر کارشناسان بازار سرمایه نماد‌های گروه‌های شاخص‌ساز بازار با توجه به شرایط بنیادی مناسب و عوامل خارجی دیگر مانند نرخ ارز، روند کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی و… می‌توانند تحرکات خوبی را در هفته پیش رو داشته باشند. درباره پیش‌بینی بازار سهام هفته آینده، پیام الیاس کردی هم معتقد است روند بازار مثبت و با پیش‌رویی گروه خودرویی‌ها خواهد بود.

درباره روند شاخص کل بورس هم جواد فلاحیان پیش‌بینی کرده است روند کلی بازار خنثی است و پیمان حدادی گفته: به نظر می‌رسد روند شاخص در هفته آینده منفی باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده