تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۲۳۳۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سایپا اعلام کرد:

رشد ۱۲ درصدی و تولید انبوه خودرو‌های آریا و اطلس تا پایان سال جاری

‌می‌متالز - شرکت سایپا ضمن پیش بینی افزایش ۱۲ درصدی تولید خودرو در سال جاری از تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سایپا اعلام کرد: این خودروساز در شرایطی وارد سال ۱۴۰۰ شده که نرخ تحقق برنامه تولید در سال گذشته ۱۰۶ درصد بود و این امر به منزله آن است که به خوبی توانسته برنامه‌های تولید را عملیاتی کند و برای سال جاری هم رشد ۱۲ درصدی تولید، معادل ۴۷۹ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس در دستور کار است و این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری، سهم تولید خودرو‌های کوییک و ساینا را افزایش دهد.

تنوع محصولات سایپا در سال ۹۷ تنها در ۴ محصول خلاصه می‌شد، اما اکنون ۹ محصول تولید می‌شود. در این میان قرار است در سال جاری، محصولات قدیمی از خط تولید خارج و با محصولات جدید جایگزین شود. با این اتفاق باید منتظر تحولات جدید در سایپای نوین بود.

طبق برنامه ریزی که در بخش خودرو‌های سواری صورت گرفته در سال جاری، ۵۰ هزار دستگاه خودروی شاهین، ۱۵ هزار دستگاه آریا، ۲۰ هزار دستگاه اطلس، حدود ۱۴۷ هزار دستگاه انواع کوییک، ۱۰۰ و ۷۹ هزار دستگاه از خانواده تیبا و ساینا تولید خواهد شد.

همچنین تولید ۳ و ۴۰ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین و سبک و ۲۵ هزار دستگاه وانت ۱۵۱ هم هدف گذاری شده است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده