تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۲۳۳۴۹
سرویس خبر : انرژی

کاهش پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش عرضه نفت

‌می‌متالز - سطح پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش عرضه در تیر ماه با افت ۶ درصدی نسبت به خرداد سال جاری به ۱۰۹ درصد رسید.

به گزارش می‌متالز، طبق تازه‌ترین گزارش اوپک پلاس، سطح پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید در ماه ژوئیه (تیر) با افت ۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۹ درصد رسید.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود دلیل این کاهش پایبندی، بازگشت ۴۰۰ هزار بشکه پایانی از کاهش عرضه داوطلبانه عربستان باشد. ریاض تعدیل کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را طی ماه‌های فوریه تا آوریل (بهمن تا فروردین) اجرا کرد.

اوپک پلاس در ژوئیه و پس از دو هفته معلق نگه داشتن بازار، سرانجام توافق کرد کاهش تولید باقیمانده را به تدریج تعدیل کند. همچنین مقرر شد امارات، عربستان، روسیه، عراق و کویت از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت سال آینده) خط پایه تولید بالاتری داشته باشند.

پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید در ماه ژوئیه ۱۱۶ درصد و غیر اوپک ۹۷ درصد بود. میانگین تولید روزانه این سازمان بیش از ۲۶.۶ میلیون بشکه بود که ۶۳۷ هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژوئن (خرداد) افزایش داشته است. بیشتر این افزایش تولید مربوط به عربستان، عراق و نیجریه بود. روسیه هم برای نخستین بار در سه ماه گذشته تولید را افزایش داده است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده